• Anonym (knät)

knäskålsluxationer

Någon mer som har problem med detta?

• Svar på tråden knäskålsluxationer
  • Anonym (miljoner gånger)

Händer mig i snitt en gång per år. Har nu efter många år äntligen fått veta att det till viss del beror på att jag har en skillnad mellan lårben och underben på 6 mm samt att jag är kobent hjälper inte ett dugg.

Så svar på din fråga ja jag har problem med att knät hoppar ur led.

• Anonym (knä problem)

Har haft det problemet sen tonåring då jag tränade för hårt + arv antar jag. Det slutade med att jag har fått opererat båda knäna då de flyttade fästet till knäskålssenan så det vart rakt. efter det så har jag inte fått några mer knäskål som hoppat ur led så illa att  jag inte kunnat trycka tillbaka den själv. bättre förklarat så gick knäskålen som ett C istället för rakt upp och ner.

• Anonym (knät)

Mina knän hoppar ständigt ur led. Läkaren uttrycker att jag har en avvikande anatomi och vill operera detta. Själv är jag mycket tveksam då en tidigare operation inte hjälpte mig. Har ni någon erfarenhet av hur brosket har påverkat s, fått problem med smärta?

• Anonym (knät)
    Anonym (knä problem) skrev 2014-02-27 20:30:16 följande:
    Har haft det problemet sen tonåring då jag tränade för hårt + arv antar jag. Det slutade med att jag har fått opererat båda knäna då de flyttade fästet till knäskålssenan så det vart rakt. efter det så har jag inte fått några mer knäskål som hoppat ur led så illa att  jag inte kunnat trycka tillbaka den själv. bättre förklarat så gick knäskålen som ett C istället för rakt upp och ner.

Skönt att höra att dina problem blev bättre. Blev knäna helt bra?
  • Anonym (knä problem)

Det blev bättre på det sättet att de inte gick ur led. Det är nu 10 år sedan op och har ont av artros i båda.  Men jag har flera problem som brosk skador, menisker skador mm mm. Dr ville att jag skulle börja med cortison sprutor i knäna men är tveksam då jag hört att om man väl börjar med dem så måste man fortsätta och de i sig kan förstöra mer i längden!?

Lycka till med dina knän.

• Anonym (knät)
    Anonym (knä problem) skrev 2014-02-28 11:09:17 följande:
    Det blev bättre på det sättet att de inte gick ur led. Det är nu 10 år sedan op och har ont av artros i båda.  Men jag har flera problem som brosk skador, menisker skador mm mm. Dr ville att jag skulle börja med cortison sprutor i knäna men är tveksam då jag hört att om man väl börjar med dem så måste man fortsätta och de i sig kan förstöra mer i längden!?

Lycka till med dina knän.
    Tack!
    Får jag fråga hur gammal du  var när du började känna smärtan?

Lycka till du med
  • Anonym (EDS)

Jag har Ehler-Danlos syndrom.  Kan vara något att kolla upp. Det ger såna symtom. 

• Anonym (knät)

Låter besvärligt. Vilka symtom menar du då, luftkonditionering?

Anonym (EDS) skrev 2014-02-28 23:19:48 följande:
    Jag har Ehler-Danlos syndrom.  Kan vara något att kolla upp. Det ger såna symtom. 

• Anonym (knä problem)

Det började med fotleds op (slet av ledband) i tonåren och runt 20 när knäna började bli besvärligast, sista knä op 27 år.

Kommer inte ihåg när knäna "tog över" i besvär då det började i höger benet först både fot och knä och sen v knä. Men vid första knä op konstaterades samma fel i v knä så visste att det skulle op efter rehab av h knä.

• Anonym (tyvärr)

Mina knön hoppar urled då å då när domkänner för de.. första gången var jag 12 år..

Har fått erbjudande om större operation men har tackat nej av olika skäl.. men nu har jag pepper peppar klarat mig i 2 år från denna skit. Men de är många timmarav sjukgymnastik...

Svar på tråden knäskålsluxationer