Anonym (Frida) skrev 2014-02-27 17:06:02 följande:
Om jag får rekommendera något som liknar de alternativ du har i din frågeställning, så rekommenderar jag sjukgymnast! Jag är uska men fick skulle gärna vara sjukgymnast! Sjukgymnasten utreder och bedömer patientens förmåga till fysisk aktivitet och rörelse; man jobbar alltså med den mänskliga rörelseapparaten efter en olycka eller vid medfödd funktionsnedsättning. Sjukgymnasten får jobba nära patienten på vårdavdelningen men slipper mycket av "skitgörat" som uskan och sjuksköterskan tvingas handskas med. Sjukgymnasten kan jobba både med habilitering och rehabilitering, och ja, det verkar jättekul!
Har varit inne på det ett tag, men tyckte det inte lät så intressant efter ett tag.. Jag tycker istället att arbetsterapeut låter roligare, men jag kan ha fel, har ju inte så stor inblick i yrket :) Är du själv sjukgymnast?
Anonym (=)) skrev 2014-02-27 17:12:22 följande:
Pluggar snart mitt tredje år som socionom men arbetet är ganska tungt och psyket måste vara starkt. Funderar faktiskt själv om jag kommer orka jobba med det livet ut. Hade också hellre valt sjukgymnast, det låter mycket roligare. Men det positiva med socionom yrket är att det finns mycket man kan välja att jobba med. Lönen är helt ok men tycker den borde vara mer för det arbetet man gör. Lycka till
Jurist verkar också roligt och dessutom bra betalt.
Funderar du på att hoppa av socionomutbildningen?