• Anonym (...)

Berätta era värsta svärmors historier...

Som rubriken lyder...

Vad är det värsta eran svärmor sagt, kommenterat, gjort?

Min svärmor pratar illa om mig efter ett bråk vi hade för fyra år sedan, då jag sa vad jag tyckte och tänkte om hennes bossighet. Hon har vänt hela min mans familj emot mig och snackar skit om mig för alla som vill höra.

Vet att det finns underbara svärmödrar där ute, men detta är en tråd för oss olyckliga som inte lyckats stött på dessa. Så skriv på ;)

• Svar på tråden Berätta era värsta svärmors historier...
  • Anonym (Puss)

Hon dog. Jag saknar henne oerhört.

Det är min värsta historia.

• Anonym (inställning?)

TS, du tror inte att det är din inställning som gör att det blir som ett självspelande piano?

• Anonym (T)

Hon bad sin son knulla en annan tjej (dvs. vara otrogen mot mig) och göra henne på smällen för hon vill gärna ha barnbarn men inte med mig som mamman.. 

Hon skrev ett mail och berättade att hon tyckte jag snyltade på hennes stackars son, att jag var skitig, äcklig och borde vara tacksam för allt han gör för mig

Hon sparkade ut sin son mitt i natten när inga bussar eller tåg gick, för att han sa åt henne att sluta tjata på sitt ex om sex

Hon hängde utanför sitt ex lägenhet, söp och skrek så hennes son var tvungen att ringa polisen och få henne omhändertagen

Hon förnekar att hon har problem med spriten och inte kan hantera sin ekonomi, hon ber sonen om lån hela tiden men betalar aldrig tillbaka, nu lånar han inte ut något mer och hon skyller det på mig, att jag är elak

Hon snackar ofta skit om mig, sambon glömde lägga på luren en gång så jag har fått höra hennes beskrivning av mig.. 

Hon försöker att jag ska be om ursäkt till henne, för tydligen var det oerhört elakt och fel av mig att be henne hålla sig borta från vårat liv, sluta lägga sig i och att hon inte har någon rätt att döma mig

Jag är gravid och hon har fått för sig att hon kommer få ha något med barnet att göra.. (jo dom kommer få träffas på familjehögtider, men hon kan glömma att hon kommer få vara barnvakt eller få påverka något) 

• sch32

Har alltid gillat mina svärmödrar och tvärtom, men en var helt galen. Tror att jag är den enda som inte skydde henne som pesten, hon behandlade honom som en liten bebis.

Knäppaste hon gjorde var när hon ringde upp oss när vi var på semester, då säger galningen - du måste gå och köpa solskyddsfaktor 30, min lilla pojke bränner sig så lätt och håller dig som personligt ansvarig om du inte gör som jag säger. Helt galen människa, hatkärlek...kan sakna henne ändå ibland, dock inte hennes svin till son.

• Anonym (Barnlös)

"Om du dricker kaffe och äter mer socker blir du säkert gravid"    Öh,ja,det är ju en vanlig orsak till infertilitet! Förvånad Hon är gammal och inte så lite korkad heller. Små doser är absolut bäst!

• Anonym (Idioti)

Min svärmor är dryg och oroligt jobbig... Hon gör tvärtom vad man säger osv till barnen

• Anonym (... 2)

Några exempel: Du är en solovårare ( jag hade pengar på banken, hennes son bara skulder..) och du är en belastning för min son! Och nu ska du ta och packa dina saker och dra därifrån! Vi var sambos och är det fortfarande fem år senare. Har ignorerat henne sedan dess efter att jag plockat upp hakan som låg i knät. Öppnar hon käften igen slår jag ihjäl kärringen..

• crazyoutfit87
    Anonym (T) skrev 2014-02-27 14:49:37 följande:
    Hon bad sin son knulla en annan tjej (dvs. vara otrogen mot mig) och göra henne på smällen för hon vill gärna ha barnbarn men inte med mig som mamman.. 

Hon skrev ett mail och berättade att hon tyckte jag snyltade på hennes stackars son, att jag var skitig, äcklig och borde vara tacksam för allt han gör för mig

Hon sparkade ut sin son mitt i natten när inga bussar eller tåg gick, för att han sa åt henne att sluta tjata på sitt ex om sex

Hon hängde utanför sitt ex lägenhet, söp och skrek så hennes son var tvungen att ringa polisen och få henne omhändertagen

Hon förnekar att hon har problem med spriten och inte kan hantera sin ekonomi, hon ber sonen om lån hela tiden men betalar aldrig tillbaka, nu lånar han inte ut något mer och hon skyller det på mig, att jag är elak

Hon snackar ofta skit om mig, sambon glömde lägga på luren en gång så jag har fått höra hennes beskrivning av mig.. 

Hon försöker att jag ska be om ursäkt till henne, för tydligen var det oerhört elakt och fel av mig att be henne hålla sig borta från vårat liv, sluta lägga sig i och att hon inte har någon rätt att döma mig

Jag är gravid och hon har fått för sig att hon kommer få ha något med barnet att göra.. (jo dom kommer få träffas på familjehögtider, men hon kan glömma att hon kommer få vara barnvakt eller få påverka något) 
    Jag känner mig helt plötsligt lyckligt lottad över min svärmor.
  • Anonym (svärdotter)

Att hon tycker att jag ska ta hand om henne nu när hon börjar att bli skröplig. Mina föräldrar är dels äldre och dels mina!

• Anonym (Julia!)

Min är helt ok och hon tycker mycket om mig! 

Men hon kan helt enkelt inte hålla tyst om förtroenden eller saker hon hör! Hon sprider som värsta gödselspridaren! Om man berättar nåt kan man räkna med att få höra om det från andra. Hon lovade dyrt och heligt att inte berätta om vår graviditet för nån, en vecka efter fick man grattis-sms och när vi konfronterade henne skyllde hon på att hennes sambo skvallrat, trots att smsskrivaren intygade att det var just svärmor som snackat. 

Visst, hon är glad och så, men hon kommer aldrig mer få några förtroenden av oss. Hon har också berättat om släktingar som har problem och funderar på separation osv. Kul. 

• ica
    Anonym (Julia!) skrev 2014-04-03 12:51:00 följande:
    Min är helt ok och hon tycker mycket om mig! 

Men hon kan helt enkelt inte hålla tyst om förtroenden eller saker hon hör! Hon sprider som värsta gödselspridaren! Om man berättar nåt kan man räkna med att få höra om det från andra. Hon lovade dyrt och heligt att inte berätta om vår graviditet för nån, en vecka efter fick man grattis-sms och när vi konfronterade henne skyllde hon på att hennes sambo skvallrat, trots att smsskrivaren intygade att det var just svärmor som snackat. 

Visst, hon är glad och så, men hon kommer aldrig mer få några förtroenden av oss. Hon har också berättat om släktingar som har problem och funderar på separation osv. Kul. 
    Jag knycker uttrycket gödselspridare. Min svärmor är likadan. I synnerhet när det är elakt skvaller. Vill jag att hon ska sprida nåt extra fort säger jag att det är nåt jag inte vill att hon ska föra vidare.
  • RubyRed
    Anonym (Puss) skrev 2014-02-27 14:30:27 följande:
    Hon dog. Jag saknar henne oerhört.

Det är min värsta historia.

Samma här! Två månader innan hennes första biologiska barnbarn föddes. 47 år gammal! :'(
  • Anonym (..)

Jag är så glad att jag har en underbar svärmor och svärfar! 

• ica
    Anonym (..) skrev 2014-04-03 13:43:19 följande:
    Jag är så glad att jag har en underbar svärmor och svärfar! 
    Grattis! Och du har vett att uppskatta dem.
Svar på tråden Berätta era värsta svärmors historier...