SR87 skrev 2014-02-27 19:13:32 följande:
Ja det är ju massor man ska tänka på :p och det blev faktiskt väldigt bra sist så jag är rädd att nästa inte blir lika bra ;) jag kommer iaf inte sjunga på nästa för jag bara grät!! Vill ha en sommarpsalm med denna gången, även om dopet kommer bli i augusti ungefär. och ev "Tryggare kan ingen vara". Vi hade ingen ingångsmusik utan gick in till klockringningen. Låten på slutet hade vi mest för att jag tycker att den är så fin och de som ville kunde komma fram och fotografera under tiden. Är beräknad i maj nu så kanske blir det också "när lillan kom till jorden" även fast det inte blir en Maja ;) minns inte hur långt innan vi pratade med prästen. Men det finns ju den text prästen läser på nätet så jag läste igenom den innan vi träffades och sa vad vi ville ha med och inte, utav det som var "valbart". Sammanlagt tog dopetceremonin ca 25 min inkl alla sånger och dikten. Lagom :) Lycka till!
Oj, ja, det förstår jag.. att du grät! Nu kan jag inte sjunga, alls, men även om jag kunnat det så hade jag aldrig vågat mig på att sjunga på mina egna barns dop. Är alldeles för blödig för det :) Jag tänkte dock be min pappa, som kan både sjunga och spela, att framför en sång. Så får vi väl se om han också är blödig :P
Vi hade en sommarpsalm till vårat bröllop, som var i augusti, och jag tycker det funkar bra. Det är ju faktiskt sommar även i augusti :)
Ja, jag hittade dopordningen som dom använder i vår församling, så ska gå igenom den lite mer noggrant och se var dom tycker att det passar med musik osv. 25min låter väldigt lämpligt, känns som att när det är barn inblandat, så är det bra om det inte blir för långrandigt hehe
Tack, och detsamma! :)