• DexX

måste få lägenhet snabbt VÄSTERÅS! men hur?!

Hej!

jag har separerat med min sambo, och har ingen aning om hur tusan jag ska lyckas få en lägenhet! just nu bor jag i ett litet rum med 2 barn hos min mamma utanför stan utan körkort, vilket är helt ohållbart!

Så ge mig era bästa tips! känner ni någon som ska hyra ut en lägenhet, eller flytta som inte har skyhög hyra (mammaledig) så snälla skicka pm! 

mimer känns ju kört då jag inte har speciellt mycket poäng, men söker och håller tummarna ändå! tänkte ta en räd på tisdag när stora barnet är på dagis och ringa runt och höra mig för, tips på bra ställen att ringa? och gärna om de finns några som brukar ha snabb inflyttning.

• Svar på tråden måste få lägenhet snabbt VÄSTERÅS! men hur?!
  • MajaK

Det är visserligen några år sen nu men hyresvärden Akelius hjälpte min syster att ordna fram en lägenhet väldigt fort när det krisade.
    Kan ju vara värt att kolla om de fortfarande har lika bra service.
    Annars är det rätt svårt om du inte har möjlighet att köpa en bostadsrätt.

• DexX

tack för tipset ska ringa dom, brukar ju alltid finnas vissa hyresvärdar som har med hjärta än andra, så hoppas dom fortfarande har de :)
    nä har tyvärr ingen möjlighet att köpa :/ vilket helt klart verkar vara de lättaste sättet att få en lägenhet här i stan!

trodde de skulle vara lättare att bo här hos min mamma, men känner redan nu att detta inte är hållbart alls, vet inte vad jag ska ta vägen! 

• MajaK

Jag skulle inte heller vilja flytta hem till min mamma, dom är bra att ha men kanske inte så nära inpå ;)

Hoppas att det löser sig för dig =)

• Masken84

Kvarnvreten ring dom. De har inga direkt kö system. Vi fick ta över en kompis lägenhet när vi behövde större!

• DexX

super tack för tipsen! de ska jag göra :) 

ja mammor är toppen! men att bo med dom när man är vuxen och har 2 barn är ingen höjdare!

• Browneyedgirl

Ring Bostjärnan. Jag fick lgh inom en vecka efter att ha separerat från min dåvarande sambo. Jag har för mig att jag pratade med en Barbro som var mycket förstående för min situation. Lycka till!

• DexX

ååh hoppas jag kan ha sån tur! ska ringa dom! :D tack!!

• PaRa

Ring även Harry Berglund. Vi fick lägenhet via dem, hade i förbifarten ansökt på deras hemsida. Visste knappt om att dem fanns. 

Dem lägger inte ut lediga lägenheter på hemsidan, så ring till dem. 

Svar på tråden måste få lägenhet snabbt VÄSTERÅS! men hur?!