Information inför vuxenlivet?
Men oj vad det var nedlåtande ton i denna tråd! Har man aldrig gjort något innan så är det väl inte konstigt att man inte vet hur det funkar och ja man lär sig med tiden men det är väl just det TS gör hen frågar...
Jag förstår också vad du menar TS, nu är jag 39 år gammal men jag kommer fortfarande ihåg hur svåröverkomliga vissa saker verkade när jag flyttade hemifrån och började jobba. Man vill inte framstå som naiv och kanske inte frågar första bästa
Jag kunde inte ens laga en omelett när jag flyttade hemifrån, sen flyttade jag utomlands vid 22 och då var jag verkligen tvungen att lära in nya grejer. Gjorde massa pinsamma misstag i början
Men som sagt man lär sig och man lär sig även om och hur man skaffar information om hur man ska göra saker, tex att måste man ha ett personbevis så ringer man skatteverket (?) mm mm
Jag har aldrig deklarerat i Sverige och skulle inte ha en aning om hur man gör men iom min ålder och mina erfarenheter hade jag inte haft några problem att ta reda på det, dvs lättare för mig som har levt lite längre att hitta info om olika saker