Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Information inför vuxenlivet?

733215 skrev 2014-02-27 22:46:50 följande:
    Jo självklart, men jag tänker mer på till exempel - Deklaration// Hur man reser med flygplan// Hur man skriver ett bra CV// Vilka pålitliga företag man köper en lägenhet från// Vad man ska tänka på i vissa situationer// Säkringar i lägenheten// Vad man ska tänka på då man köper en bil osv. Listan kan göras väldigt lång
    ha ha, vem vet allt sånt innan man gjort det forsta gången? Erfarenheter lär.
  • Tow2Mater
    lykantrophona skrev 2014-02-27 23:24:37 följande:
    Just nu är jag mest förvirrad över sådant som deklaration.
    De flesta deklarerar forenklat, kryssar i en ruta, signerar och skickar in. Behover man ens kryssa rutan längre (?), har nåt minne av att det togs bort. Hur kan det behova funderas over...?

• Tow2Mater
    Flickan och kråkan skrev 2014-02-28 09:47:13 följande:
    För två år sedan så lyckades inte jag få upp tanklocket på min bil när jag skulle tanka (ny bil). Fick gå in på macken och fråga. Och ja, kändes lite smålarvigt och både jag och killen på macken....liksom sambon när jag kom hem.....skrattade gott åt det hela. 
    Ha ha, en klassiker! Jag hade en hyrbil jag inte hittade knappen for att oppna locket med. Efter frustrerat letande fick jag gora samma sak, och killen som jobbade på macken hittade den inte heller. En vänlig själ som tankade sin bil bredvid såg vad vi holl på med, och informerade oss båda om att det inte finns nån knapp - luckan oppnas manuellt. Det var en ny "retro" modell av WV. :)
Svar på tråden Information inför vuxenlivet?