Inlägg från: Anonym (Normalt?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Normalt?)

Vart är allt blod? Blöder lite - normalt?

Hej! Gjorde medicinsk abort igår. Var i slutet på vecka 5. Hade inte så ont utan kunde leva med lite alvedon. Började blöda på sjukhuset men endast när jag gick på toaletten? hört att man kan blöda extremt mycket så jag gick och väntade på det. Men nu har det snart gått över ett dygn och jag blöder endast när jag går på toaletten. Då känner jag hur det kommer en del blod och lite klumpar då och då men inte annars? Är detta normalt? Har även hört att man blöder i 3-4 veckor men jag tror att jag bara kommer blöda högst en vecka? Kan det ha att göra med att jag var så pass tidig fortfarande? Någon mer som varit med om liknande?

• Svar på tråden Vart är allt blod? Blöder lite - normalt?
  • Anonym (Normalt?)
    Volt skrev 2014-02-28 07:38:12 följande:
    Jag blödde knappt alls och jag var i v 12 när jag gjorde min medicinska så det där är nog rätt individuellt.

Oj! Okej vad skönt för dig! Hur länge blödde du då?
  • Anonym (Normalt?)
    Volt skrev 2014-02-28 08:18:58 följande:
    Kommer jag inte riktigt ihåg men typ pyttelite i några dar. 

Och allt hade försvunnit ur dig då? Du behövde aldrig göra en skrapning för att det var nåt som var kvar?
  • Anonym (Normalt?)
    Volt skrev 2014-02-28 08:35:53 följande:
    Ja, och nej ingen skrapning. Fick däremot väldigt ont några dagar senare men det gick över på några timmar. 

Synd för smärtan men annars lät ju det där som en dröm :) hoppas jag också bara blöder lite! Några fler som varit med om liknade och blödigt lite?
  • Anonym (Normalt?)
    bumbie81 skrev 2014-02-28 09:04:11 följande:
    Hade oxå lite ett par dagar sen kom helvetet tyvärr 3dgr senare blödde som fan och hade jätte krämpor i magen. Hoppas de inte blir så för dig. Men ja skriver de för att de är nog mer vanligt en att man knappt blöder. Är du osäker så ring t sjukhuset som du fick nr till dom du ändå ska ringa i morgon

Åh nej stackare! :( Usch jag hoppas jag slipper det! Jag har hört fler som det har blivit så för. Vilken vecka va du i? Och hur länge blödde du sen?
  • Anonym (Normalt?)

Ja precis, känns nästan bäst att man blöder mycket. Skulle vilja göra de men blöder fortfarande ganska lite. Eller som vanlig mens. Men jag hoppas allt kan komma ut ändå. Jag var ju bara i vecka 5 så det kanske ska vara lite blod då :)

• Anonym (Normalt?)
    bumbie81 skrev 2014-03-04 17:01:56 följande:
    Hur gick de för dig?

Jodå det blev som för dig :) tredje dagen kom det väldigt mycket blod. Så höll det på varannan dag. Men nu har jag blödigt väldigt lite i två dagar så jag hoppas det ät på väg bort. Har haft lite ont varannan dag också men inte värre än att alvedon har hjälpt. En vecka sen idag som jag gjorde aborten så jag hoppas att det värsta är över nu :) hur länge blödde du?
Svar på tråden Vart är allt blod? Blöder lite - normalt?