Utan Barn skrev 2014-02-28 15:24:48 följande:
Ingen aning... Antar att man kanske ses sent när barnet somnat etc. I alla fall en tid. Eller skaffar barnvakt lite då och då.
Ja du, gick det att lösa så, vore det ju bra, men det är tyvärr ingen möjlighet då jag själv lägger mig ganska tidigt för att orka upp på morgonen. Barnvakt har jag ingen som kan ställa upp :(
Ess skrev 2014-02-28 17:40:56 följande:
Du kan väl träffas och umgås med honom utan att han tar något ansvar eller engagerar sig för mycket i ditt barn, utan han är i huvudsak din kille och inte en styv/bonus förälder.
Sen om det funkar och han vill så kan han göra mer med ditt barn. Funkar det inte så är det inte värre för barnet än om du slutar träffa en av dina vänner.
Hoppas du förstår hur jag menar, för det är svårt att få fram det i skrift.
Jag har träffat honom och barnet har varit med. Som vänner är okej, men samtidigt brukar jag inte träffa vänner varje dag, så är orolig att barnet kommer att börja undra om jag helt plötsligt börjar träffa en "vän" flera gånger i veckan.
Gung Ho skrev 2014-03-01 01:43:30 följande:
Lägg korten på bordet från början. Ingen kan garantera ngt i förhållande, men att veta förutsättningarna är ju viktigt..
Nej, ingen kan garantera något, Men jag vill skydda barnet från att bli sårat igen. Vi har haft en riktigt tuff tid och även om jag kan hantera det, så har barnet tagit det riktigt hårt. Vi har precis börjat "komma upp" igen, och vill inte riskera att allt raseras igen.