• Anonym (Hemmaspa)

Jag vill skämma bort min flickvän med spakväll hemma

men jag har ingen aning om hur, eller med vad. Lite massage, ta hand om hennes trötta fötter. Vad mer? Och vad ska jag ha för produkter? Hon har supertorr hud överallt på kroppen. Behöver man tänka på något då? Jag kan inte gå och titta i badrumsskåpet, för det enda som finns där är en flaska shampoo och ett läppcerat, båda ekologiska. Hon brukar inte direkt skämma bort sig själv med sånt här, så jag känner mig lite förvirrad och vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja. 

Ge mig tips på hur jag ska lägga upp det här, och på bra produkter, Andra romatiska tips är också välkomna. Jag funderar på att köpa lite bubbel och någon bra film.

Tråden ligger i KR för att jag ska kunna vara anonym. Hon sitter också på FL, och jag vill överraska henne.

• Svar på tråden Jag vill skämma bort min flickvän med spakväll hemma
  • ludor

body shop har mycket mysiga grejer.

bodybutter mjukgör och funkar att massera med. blåbär är nya favoriten här hemma.

• hernameispekka
    ludor skrev 2014-02-28 13:05:53 följande:

bodybutter mjukgör och funkar att massera med. blåbär är nya favoriten här hemma.

Nog inte det bästa om man har känslig hud.

Känslig hud kan vara massa problem med. Även saker som står att de är för känslig hud kan ge reaktioner på just den personen. Därför kan det vara svårt. Jag skulle snarare satsa mer på massage/naglar/hår eller liknande och inte på badoljor och salvor om hon har problem med huden. 
  • Hulda01

Så mysigt! Hade blivit jätteglad över att bli överraskad så.

Tappa upp ett bad (om ni har badkar), häll i lite barnolja och något väldoftande skum. Tänd ljus och ställ upp längs med badkarskanten. Förbered med en bok eller hennes favoritmagasin och ett glas vin eller en kopp te, whatever she prefers. :) Låt henne ligga i badet och slappna av för sig själv medan du förbereder middag eller vad du nu har tänkt dig.

Efter badet har du ställt fram några sköna hudvårdsprodukter till henne, gärna en bra peeling och kanske några bra hårprodukter (beroende på hur mycket pengar du har tänkt att det ska få kosta).

När hon är klar i badrummet har du förberett med levande ljus på sovrummet. Be henne lägga sig på sängen och ge henne en härlig oljemassage av hela kroppen. Efter massagen passar det perfekt att ni äter och dricker något gott, bara pratar eller kanske ser en film efteråt som du själv föreslog. :)

Lycka till!

• Anonym (Hemmaspa)
    ludor skrev 2014-02-28 13:05:53 följande:

Body shop har jag kika lite på, på deras hemsida. Jag får titta lite på deras bodybutter. Jag vet inte ens vad det är för något Skäms
  • Anonym (Hemmaspa)
    hernameispekka skrev 2014-02-28 13:09:26 följande:
    Nog inte det bästa om man har känslig hud.

Känslig hud kan vara massa problem med. Även saker som står att de är för känslig hud kan ge reaktioner på just den personen. Därför kan det vara svårt. Jag skulle snarare satsa mer på massage/naglar/hår eller liknande och inte på badoljor och salvor om hon har problem med huden. 
    Jag vet inte om hon har känslig hud, så, hon är bara extremt torr på vintern och vårvintern. Hennes naglar borde jag nog ta hand om. Tack för tipset.
  • hernameispekka
    Anonym (Hemmaspa) skrev 2014-02-28 13:32:44 följande:
    Jag vet inte om hon har känslig hud, så, hon är bara extremt torr på vintern och vårvintern. Hennes naglar borde jag nog ta hand om. Tack för tipset.
    Okej, svårt att veta om det är det, men för säkrhets skull håll dig till väldigt milda produkter om du är osäker. 

Ja, fotbad, fotmassage, och fix av naglar på fötterna och även händerna (typ oljor på nagelbanden etc. är ju ett bra sätt att pyssla om Kanske någon hårinpackning,
  • Anonym (Hemmaspa)
    Hulda01 skrev 2014-02-28 13:11:50 följande:
    Så mysigt! Hade blivit jätteglad över att bli överraskad så.

Tappa upp ett bad (om ni har badkar), häll i lite barnolja och något väldoftande skum. Tänd ljus och ställ upp längs med badkarskanten. Förbered med en bok eller hennes favoritmagasin och ett glas vin eller en kopp te, whatever she prefers. :) Låt henne ligga i badet och slappna av för sig själv medan du förbereder middag eller vad du nu har tänkt dig.

Efter badet har du ställt fram några sköna hudvårdsprodukter till henne, gärna en bra peeling och kanske några bra hårprodukter (beroende på hur mycket pengar du har tänkt att det ska få kosta).

När hon är klar i badrummet har du förberett med levande ljus på sovrummet. Be henne lägga sig på sängen och ge henne en härlig oljemassage av hela kroppen. Efter massagen passar det perfekt att ni äter och dricker något gott, bara pratar eller kanske ser en film efteråt som du själv föreslog. :)

Lycka till!
    Flört Man måste väl skämma bort de man älskar i alla fall någon gång i halvåret!

Ah, vi har inget badkar! Synd, för det lät jättemysigt. Vad är peeling? Jag känner mig helt lost, haha!

Det för bli en sväng till östemalmshallen och köpa yankee candles. Hon älskar yankee candles.
  • hernameispekka
    Anonym (Hemmaspa) skrev 2014-02-28 13:36:41 följande:
    Flört Man måste väl skämma bort de man älskar i alla fall någon gång i halvåret!

Ah, vi har inget badkar! Synd, för det lät jättemysigt. Vad är peeling? Jag känner mig helt lost, haha!

Det för bli en sväng till östemalmshallen och köpa yankee candles. Hon älskar yankee candles.
    Peeling är skrubb (typ som tvålaktigt med bitar i) som man använder för att ta bort döda hudceller på kroppen. Det kan vara jättebra om hon "bara" har torr hud och inte känslig.
  • Anonym (Hemmaspa)
    hernameispekka skrev 2014-02-28 13:35:43 följande:
    Okej, svårt att veta om det är det, men för säkrhets skull håll dig till väldigt milda produkter om du är osäker. 

Ja, fotbad, fotmassage, och fix av naglar på fötterna och även händerna (typ oljor på nagelbanden etc. är ju ett bra sätt att pyssla om Kanske någon hårinpackning,
    Ok, ska tänka på milda produkter. Det kan nog vara bra, för det verkar som atthon har lite doftallergi. Hon nyser jämt av diskmedel och andra sånna hushållsprodukter. Vilket säkert är anledningen till att hon bara köper grönsåpa som skurmedel.

Fotbad var en bra idé. Att jag inte tänker så långt själv. Jag tänkte bara fotmassage. Hårinpackning också.
  • Anonym (Hemmaspa)
    hernameispekka skrev 2014-02-28 13:39:36 följande:
    Peeling är skrubb (typ som tvålaktigt med bitar i) som man använder för att ta bort döda hudceller på kroppen. Det kan vara jättebra om hon "bara" har torr hud och inte känslig.
    Ok. Man kanske kan hitta någon snäll och prova lite grann. 
Svar på tråden Jag vill skämma bort min flickvän med spakväll hemma