betala mer underhåll än vad barnet kostar?
Hej. rätta mig om jag har fel, men enligt försäkringskassan så är underhållsbidraget baserad på inkomsten. min sambo betalar idag 1500:- i underhåll varje månad och vi har hans son 30%. mamman vill att vi betalar mer i underhåll för deras treåring fast hon får hela barnbidraget samt 1500:- i underhåll, enligt försäkringskassan så betalar de även utfyllning på 1500:- som mamman inte talat om utan vill bara ha mer pengar. min sambo får ut kanske mellan 15 - 20 000 varje månad men har höga utgifter. men det spelar ingen roll enligt försäkringskassan, de vill att han ska betala 2500 varje månad, betalar man inte hälften av kostnaderna var för barnet? Det vill säga att denna mamman får in 3000 av min sambo och försäkringskassan + barnbidrag på 1050:- dvs har barnet 7000 varje månad. vilket är dubbelt så mucket som barnet kostar. vill medge att vi fått köpa alla leksaker och möbler till hennes rum hos oss då mamman tog allt. ska det vara såhär? För jag vet ju med stor sannorlikhet att pengarna som blir över som hon får in går till henne själv. hur mycket får man mjölka sitt ex egentlige ? Vad hade ni gjort? Sambon min har ju knappt råd att leva efter alla utgifter han har.