Anonym (Håvardsmamma) skrev 2014-03-01 21:08:32 följande:
Ursäkta förstog jag rätt??, mamma har ensamvårdnad och gifter sig med sonens biologiska pappa, är ni 100% säkert att han inte får vårdnad?, vilket papper ska man skriva under då?, det enda de skrivit hitlis, var när han skulle erkänna faderskap och de frågade henne vill du ha ensamvårdnad eller vill du delad?? förlåt att jag frågar mycket det är lite svårt att förstå.-
Ja, han vill verkligen gifta sig, Det ska vara en riktig bröllop, men helst inte på papper, gärna bara nåt religös, som sagt manen är...ingen sagoprins, inte hennes livskärlek, han vill gifta sig, men tror att han bara bryr sig inte om hur det ska hända, jag och min sister ska Planera hella bröllop.... han är kär, och jap ingen supersmart kille.- .- Hon tänker att om hon gifter sig med barnets pappa det är mer... social accepterad, rätt.... .- Ideal.- tycker hon..- I vår kultur är det ideal om man är gift med barnets pappa.- även om man sen skiljer sig, för det är normal, massor som skiljer sig..-
Ja det är 100% säkert att han inte får vårdnaden fast de gifter sig. Då måste de gå och skriva på det pappret som din syster redan nekat till att skriva på.
Gifter de sig i kyrkan BLIR det på papper, på riktigt men det finns inget som hindrar att de skickar in skilsmässoansökan en vecka efteråt. Det tar då 6 månader så får de skicka in ett papper till om att de verkligen vill skilja sig så är det klart sen.
Alternativet är att någon ställer upp och låtsas vara präst och de låtsasgifter sig. Men då måste ni få någon att låtsas vara präst och läsa upp de religiösa bitarna.