Jag har varit en hel del i London med mina då de var riktigt små. Barnvagn bör undvikas, bärsele eller sjal är 1000 gånger mer praktiskt! Buss i London är billigt men tar en evighet, undviker det i möjligaste mån, skall man dessutom mest hålla till i centrala London kan man med lätthet gå överallt. Rekommenderar ändå att ni köper oystercards (förköpskort till tunnelbana/buss) och löser biljett för så många dygn ni skall stanna, är väldigt smidigt att åka tunnelbana i London och man slipper fundera så mycket när man har sådant kort.
Hotell har jag inget tips på mer än att det ofta är bra att boka weekendresor via något resebolag där hotell och flyg ingår i priset, är ofta lite bättre standard än på de flesta andra hotell. Vet inte om ni varit i London innan men hotell standarden, i likhet med standarden på lokalerna för resturanger, cafeer osv är överlag mycket längre än i Sverige. Här har vandrarhemmen högre standard än de billiga hotellen i London. Det stör mig inte det minsta, men jag vet att en del blivit lite chockade. (åh andra sidan är standarden på de fem stjärniga hotellen och resutrangerna där långt högre än den är här, så det jämnar väl ut sig :) )
Amning är tillåtet, men inte allt för populärt på många håll, man bör nog vara rätt diskret., Själv ammade jag bara hemma eller inne på toa, kändes att det inte var läge att göra på andra ställen, tyvärr.