• ugglan

Kan en kaninunge verkligen vara "naturligt" rumsren?

Vi fick hem en fantastisk mysig liten dvärgkaninkille förra veckan. 9 veckor gammal.
    Han är ute å skuttar i rummet där buren står i några timmar varje dag. Hittills har vi inte hittat några kluttar eller pölar nånstans i rummet. Han hoppar alltså in å ut i buren som han vill å det verkar ju som att han helt självmant väljer att bara kissa å bajsa i buren.
    Kan han verkligen vara så himla duktig redan? Är kaniner så av naturen kanske?

• Svar på tråden Kan en kaninunge verkligen vara "naturligt" rumsren?
  • 90000

Vår kanin blev rumsren jättefort. Vi har en toahörna i plast som vi fyller med papperspellets och hon gör aldrig sina behov någon annanstans. Jag tror det är ganska vanligt att kaniner är rumsrena.

• bustjejen

Vissa kaniner är automatiskt rumsrena. Vår ena kanin håller sig hellre tills han dör än att bajsa eller kissa utanför sin toahörna. Den andra (honan) är hopplös, och bajsar överallt och hela tiden

• Catbride

För mig tog det ca 5 veckor att få min kanin rumsren (han går på "katt-låda"). Visst kan man hitta småpluttar utanför ibland, men inte alls i den omfattning som det var i början. Kan bara säga Grattiis!

Svar på tråden Kan en kaninunge verkligen vara "naturligt" rumsren?