Inlägg från: 3skabli4 |Visa alla inlägg
  • 3skabli4

Är detta livmodern?

Ja det är livmodern :)

• 3skabli4

Sådär såg det ut redan i v9 för mig på morgonen. (Andra barnet)

Men ja som du säger så är det för att urinblåsan är fylld.

• 3skabli4

Helt klart livmodern.

Det stämmer inte med vad som står om hur högt upp livmodern är vid vilken vecka.

I v.9 var min där uppe din är på bilden på morgonen när blåsan var fylld.

Nu är jag i v.23 och livmodern är endast ett par cm från revbenen när jag ligger på rygg.

• 3skabli4
    Limaliie skrev 2014-05-09 21:57:46 följande:

Håller med om att det inte alltid stämmer, jag har ett SF-mått på 31 nu i v 27+1 smile2.gif livmodern har alltid växt snabbt och legat före efter allt som står att den "ska" ligga trots att jag är förstföderska.
    Väntar bara en bebis, den är normalstor och normalt med fostervatten så det beror inte på något srskilt att den växer snabbt.

Exakt samma med mitt första barn. :) Nu väntar jag andra och nu växer det mycket fortare. Får se vad mitt sf-mått blir i v.25 :S
  • 3skabli4
    Limaliie skrev 2014-05-09 22:15:17 följande:
    Haha skoj! Min BM såg väldigt förvånad ut när hon mätte igår, hon skickade in en till BM för att se om hon mätt rätt. Sen skickade hon mig på TUL idag och allt var helt normalt.

Ja de säger ju att andra barnet ofta ger högre kurva smile2.gif du kanske ligger jättehögt denna gång ha ha.
    Ja lite galet. Jag hade sf-mått på 27 i v.25+0 min förra grav. Denna gången blir nog måttet högre :S
  • 3skabli4
    Limaliie skrev 2014-05-10 12:48:51 följande:
    Hehe. Men ett stort mått behöver ju inte betyda något konstigt, varken stor bebis eller mkt fostervatten. Endel har bara höga mått.
    Nej jag vet :) Min dotter vägde 3740gr 51cm lång så hon var ingen jätte trots min stor stora mage :)
Svar på tråden Är detta livmodern?