När började ni känna sparkarna med handen?
I vilken vecka kunde du för första gången känna sparkarna med handen?
I vilken vecka kunde du för första gången känna sparkarna med handen?
Slutet på vecka 19 (första barnet). Nu är jag i vecka 21 och både jag och maken kan känna tydliga puffar varje dag.
Runt v19. Min man kunde känna runt v 21. Och runt v22 kunde man se utanpå att det skakar på magen ;)
Vecka 18, första barnet. Då kunde även min sambo känna dem!
sambon började känna runt v. 17-18 utanpå. men själv kände jag rörelser i v 16. väntar 2an nu :)
Jag började känna det tydligt själv i vecka 15 och till vecka 23 sparkade dottern så vilt att jag kunde se fötterna sticka fram när hon tog spjärn. Har för mig att första kännbara kom kring vecka 19, men är osäker. Från vecka 15 var det ett himla hallå därinne ända tills några dagar innan förlossningen. I vecka 17 fick jag ge upp att ligga på mage (enda sättet jag sovit på dittills) eftersom hon blev så arg då. Hade moderkakan i framvägg, vilket ska göra att man känner fosterrörelser tidigare. Får väl anta att jag får vara tacksam för det, eftersom allt sprallande störde både arbetsro och nattsömn (fast mysigt ändå). Får se hur det blir med #2
Förvirrat inlägg: Kände utanpå kring v. 19 och moderkaka i framvägg ska ju göra att man känner rörelser senare.
Är i v 18 och idag kunde jag se bebisens hicka utanpå tröjan. Har dock inte känt tydliga sparkar än.
Vecka 17 kände jag första gången, då kunde jag känna med handen direkt. Innan dess hade jag inte känt nåt alls.
V18 båda ggr
vecka 20 kunde vi känna utanpå och se små buffar :)
Vecka 19 kunde jag känna utanpå.
Vecka 21 kände sambon första sparken.