Inlägg från: Anonym (***) |Visa alla inlägg
  • Anonym (***)

Vad är bäst för barnen?

Varför tror du att dina barn skulle må bättre av att inte träffa sin pappa?

• Anonym (***)
    Anonym (Malin) skrev 2014-03-02 19:45:01 följande:
    Om barnen kommer att vara med pappas flickvän medan pappan jobbar varje eftermiddag så tycker jag absolut att det är bättre att dom är hos dig. Att lämna iväg sina barn för att de ska vara med någon annan än sin förälder vv skulle inte jag heller vilja. Om ena pojken dessutom varit tydlig med att han inte vill flytta vv så tycker jag ni borde ge honom den respekten att han slipper. Varför ska han behöva "vänja sig" vid att flytta vv om det inte är det som han mår bäst av? Då är det väl mer rimligt att pappan får "vänja sig" vid att komma förbi och umgås med sina barn nån gång i veckan istället. Tycker det är ett konstigt resonemang att det är barnen som ska behöva anpassa sig hela tiden. Och att han ska bara mer hos pappan för att han inte vill vara där låter lite märkligt i mina öron... De flesta vill faktiskt inte flytta vv, varesig barn eller vuxna, och borde avdolut inte behöva det.
    Fast flickvännen är ju pappans familj nu, varför skulle inte barnen kunna vara med pappans nya familj?
Svar på tråden Vad är bäst för barnen?