• Viktisen

Kläder till kläsim?

Min son 9 år simtränar och skall nästa vecka ha kläsim och riktlinjerna är långärmat och långa byxben i material som inte är bomull. Vad har man för kläder då och var kan man köpa dessa kläder för vi har mest bommullskläder. Hjälp med tips

• Svar på tråden Kläder till kläsim?
  • Indianica

Vi har bara tagit ullunderställ, tröja och långkalsonger i ull ifrån Pierre Robert (finns på Coop). Vet inte annars vad de har tänkt sig, bomull är ju liksom standardmaterial på kläder....

• Viktisen
    Indianica skrev 2014-03-02 17:21:31 följande:
    Vi har bara tagit ullunderställ, tröja och långkalsonger i ull ifrån Pierre Robert (finns på Coop). Vet inte annars vad de har tänkt sig, bomull är ju liksom standardmaterial på kläder....

Aha det skall jag kolla upp, ja visst det känns som standardmaterial men då slutar filtren funka sägs det jag vet inte, känns lite så där att köpa kläder för de skall kläsimma men men, tack för tipset
  • skpklm

Oj,  är det sådana krav nu!   När det var dags för klädsim för mina tonåringar hade de helt vanliga kläder,  sånt som man väl har på sig om man hoppar i för att livrädda någon/  druttar i själv.

• Smulu

Låter konstigt om bomull inte funkar men ull funkar...

• Viktisen
    Smulu skrev 2014-03-02 17:59:45 följande:
    Låter konstigt om bomull inte funkar men ull funkar...

Varför?
    skpklm skrev 2014-03-02 17:56:00 följande:
    Oj,  är det sådana krav nu!   När det var dags för klädsim för mina tonåringar hade de helt vanliga kläder,  sånt som man väl har på sig om man hoppar i för att livrädda någon/  druttar i själv.

Det är ett gammalt badhus och deras filter täpps igen av fibrerna som bommull tydligen släpper från sig skrev simläraren idag i ett mejl, därför skall kläderna inte innehålla bommull så det försvåra det hela lite för jag vill inte lögga en förmögenhet på kläder de kanske inte använder mer och jag vet inte heller vad för kläder då det mesta känns vara bommull i
  • skpklm
    Dioda skrev 2014-03-02 18:30:02 följande:

Varför?
    Det är ett gammalt badhus och deras filter täpps igen av fibrerna som bommull tydligen släpper från sig skrev simläraren idag i ett mejl, därför skall kläderna inte innehålla bommull så det försvåra det hela lite för jag vill inte lögga en förmögenhet på kläder de kanske inte använder mer och jag vet inte heller vad för kläder då det mesta känns vara bommull i

OK,  de ska simma klädsim  INOMhus?
  • Viktisen
    skpklm skrev 2014-03-02 18:31:49 följande:
    OK,  de ska simma klädsim  INOMhus?

Ja inomhus och kanske typ 10 min bara sen kan de dra av sig kläderna och ha badbyxor som vanligt
  • skpklm
    Dioda skrev 2014-03-02 18:36:42 följande:

Ja inomhus och kanske typ 10 min bara sen kan de dra av sig kläderna och ha badbyxor som vanligt
    I varmt vatten?   Räknas det?
  • Viktisen
    skpklm skrev 2014-03-02 18:43:21 följande:
    I varmt vatten?   Räknas det?

Vad ska räknas? Tror knappast de räknar antalet simmade längder
  • Tassa

Vanliga träningskläder i funktionsmaterial då? Det är ju syntet.

• Smulu
    Dioda skrev 2014-03-02 18:30:02 följande:
    Varför?
    skpklm skrev 2014-03-02 17:56:00 följande:

Eftersom ull också består av fibrer...
  • Viktisen
    Tassa skrev 2014-03-02 19:00:48 följande:
    Vanliga träningskläder i funktionsmaterial då? Det är ju syntet.

Vet du var man handlar det?
  • skpklm
    Dioda skrev 2014-03-02 18:54:19 följande:

Vad ska räknas? Tror knappast de räknar antalet simmade längder
    Nej,  knappast längder.  Trodde det gällde märkestagning.  10-25 m. ?
  • Tassa

Träningskläder hittar du på vilken sportbutik som helst. Det kan en ju använda senare också, på idrotten t. ex.

• Viktisen
    Tassa skrev 2014-03-02 19:42:27 följande:
    Träningskläder hittar du på vilken sportbutik som helst. Det kan en ju använda senare också, på idrotten t. ex.

Ja det var min tanke med, tack för tipset
    skpklm skrev 2014-03-02 19:40:21 följande:
    Nej,  knappast längder.  Trodde det gällde märkestagning.  10-25 m. ?

Svara på frågan allt ot från dig anmäler jag från nu
Svar på tråden Kläder till kläsim?