• Anonym (Nöjd)

    Tankar kring normal kukstorlek / Hjälp för killar med komplex

    Jag är 20 år och var väldigt sen in i puberteten vilket ledde till en viss oro gällande kukstorleken. Nu har jag inget kvar av den oron och känner att jag ville dela med mig lite av min erfarenhet, i hopp om att möjligtvis bidra till att fler killar kan släppa sin oro. Min uppfattning är att ganska många killar har komplex (i olika grad) för sin penis, men att kommentarerna på forumen domineras av relativt "väl"hängda killar.

    De flesta seriösa studier verkar visa på att normalstorleken på en erigerad penis ligger runt 15 x 12 cm (längd x omkrets) Detta styrks även av de som har det största ekonomiska intresset av att veta de verkliga kukstorlekarna, nämligen kondomtillverkarna:

    www.kondomkungen.se/storleksguide 
    www.kondomsamtalet.nu/kondomsamtalet/kondomrummet/kondomguide 
    www.kondomtorget.se/kondomstorlekar/ 

    Som man kan se på kondomtillverkarnas hemsidor är vanligaste storleken på kondomer (53 mm bredd) anpassad för en omkrets på ca 12 cm eller till och med lite mindre. Längden på kondomerna är ca 170-180 mm vilket tyder på att 15 cm är en rimlig medellängd eftersom kondomens längd även behöver passa för de med lite längre än medel.

    Min kukstorlek är 17-18 cm (linjal mot blygdbenet) x 12,5 cm vilket jag upplever som ganska stort och estetiskt tilltalande, och då har jag bara porrfilmskukar att jämföra med då jag inte kan stoltsera med att ha sett några andra erigerade penisar än dem och min egen. Självklart är kukarna i porrfilmerna oftast större, men jag har aldrig haft behovet att ha "den största" kuken, utan snarare bara inte vara för liten (vilket förstås är väldigt subjektivt).

    Poängen med inlägget var som sagt att möjligtvis hjälpa andra killar i liknande situation, och att dessutom kanske få killar med lite "normalare" storlekar att lufta sig lite (no pun intended), istället för att nästan enbart killar med rejäla till enorma kukstorlekar (14-16 cm omkrets) kommenterar. (Ger enbart omkretsen som exempel eftersom det ofta poängteras att "omkrets är viktigare än längd" vilket enbart ger upphov till mer komplex)

    Ett tips för killar med komplex är att ta kort på sig själv i full prakt från olika vinklar, eller kolla på sig själv i en spegel. Ett annat tips är att böja sig närmare kuken så att man är på ungefär det avstånd närbilderna i porrfilmer är, så ser man att man kanske inte är så liten som man tror. Ett tredje tips är att hitta nåt föremål (exempelvis en banan) med samma omkrets och stoppa i munnen ( kolla gärna så att ingen ser vad du håller på med ;) ) så märker du säkert att omkretsen är ganska stor. Att ha 12,5 cm i munnen känns stort (tyckte jag i alla fall) och dessutom har tjejer generellt mindre munnar. Även händerna är mindre hos tjejer vilket gör att kuken kommer kännas större när de tar i den. Av samma anledning ser kukarna i porrfilmer extra stora ut (de mindre kroppsdelarna på tjejerna ger intrycket av en större kuk)

    För nån som inte har haft komplex, eller någon tjej som råkar snubbla in på den här tråden måste detta låta helt sjukt. Men dessa tips/tankar hjälpte mig rejält, och jag vet hur mentalt påfrestande detta komplex kan vara så jag skriver det iaf. :)

    PS.

    Kan tillägga att eftersom jag var sen i puberteten (målbrottet vid nästan 16 års ålder) så har min penis fortsatt att växa ända tills 20 års ålder, ifall någon som läser detta är i en liknande situation.

    Bra hemsida att besöka om man vill läsa mer om realistiska kukstorlekar: www.mraverage.com/

  • Svar på tråden Tankar kring normal kukstorlek / Hjälp för killar med komplex
  • Anonym (Realistkuken)
    Nöjd man skrev 2014-03-04 09:23:31 följande:
    Skillnaden är hur du hanterar den vetskapen. Du läser själv att de flesta tjejer inte lägger någon större vikt i storleken. Det är annat som är viktigare.

    Det är bara du som inte kan ta in och leva med att inte ha en gyllene kuk som får alla kvinnor att bara drägla så fort de ser den. Det är du som väljer hur du vill uppfatta dig själv och vilken bild du har av dig själv. Vad alla kvinnor skriver här struntar du ju i.

    Så varför struntar du inte i din inbillade uppfattning att de ska tycka att en större kuk är bättre, jo för att det bara hänger på DIG. Din uppfattning om dig själv, de är bara de som är i ditt huvud som är din verklighet.  
    De lägger vikt vid storleken, det räcker. Varför skulle någon kille känna sig nöjd när en kvinna synar kuken första gången hon ser den och gör en bedömning av hur den är vägt mot tidigare partners och hennes preferenser och då kommer fram till att det är en vanlig, tråkig medelkuk när den kunde ha varit en kul bonus?
  • Anonym (Realistkuken)
    Anonym (100%) skrev 2014-03-04 09:24:46 följande:
    Nej, det är inte motsägelsefullt. Det är bara du som inte kan begripa konceptet att olika faktorer kan påverka beslut och upplevelse mer eller mindre.

    Jag har aldrig påstått att kukens beskaffenhet inte påverkar på något enda sätt och är totalt oviktig.
    Ditt problem är att du inte fattar att dess nästan obefintliga betydelse jämfört med alla andra faktorer gör kukfrågan så ointressant och försumbar att det är idiotiskt att hänga upp sig på den.

    Min flicka hade för ett år sen födelsedagskalas, det allra bästa någonsin med prinsesstema och allt i rosa.
    ALLT var fantastiskt, alla kom, finklädda och maten dukade på ett lite vuxet sätt men ändå perfekt för prinsessorna. Presenterna var perfekta och lekarna jätteroliga. Alla hennes vänner sa att det var bästa kalaset någonsin.
    av nån anledning så frågade jag henne om vilken färg hon tyckte var bäst till ballongerna och hon tyckte förstås rosa Glad
    Nu hade jag sett fel och vi hade bara röda snören som jag tog.

    Om jag hade varit så hade jag alltså lika gärna kunna ställa in hela kalaset. Eftersom hon föredrar rosa snören så kan hon ju omöjligt tycka att kalaset var bra, än mindre perfekt - hon sa ju tydligt att hon föredrog rosa snören!

    Även om jag insett att din förmåga att få ihop dessa olika perspektiv är starkt begränsad, inser du själv inte det löjliga i att låta något så oviktigt (relativt alla andra saker) få så stora proportioner i värderingen av upplevelsen.
    Skulle du inte rent av kunna hålla med om att det vore korkat  av mig att fästa så stor vikt vid färgen på snörena om både jag och dottern vet att det är ganska så oviktigt egentligen, även om man i ett direkt val skulle kunna föredra den ena varianten?

    Kan inte du beskriva lite hur du tänker om sånt här?
    Har du förmåga att gradera och prioritera olika saker efter vad som är viktigt och hela vägen ner till vad som är relativt oviktigt...

    Jag tror inte jag eller nån annan kan förklara detta tydligare nu. Tyvärr är jag rädd att du inte har förmåga att tänka i såna här termer och förstå hur dessa samband samspelar. 
    Därmed kommer du nog alltid dessvärre bli upprörd och aldrig kunna nöja dig i något sammanhang med något, eftersom det i princip alltid finns nån oviktig detalj i alla upplevelser som kunde varit nån promille bättre.
    Du jämför snören på ett kalas mot vilken kukstorlek som föredras, seriöst? Du tycker inte att det är en väldig skillnad att som man veta att ens kvinna föredrar en större kuk än vad någon föredrar för färg på snören?
  • Anonym (100%)
    Anonym (Realistkuken) skrev 2014-03-04 09:34:37 följande:
    Du jämför snören på ett kalas mot vilken kukstorlek som föredras, seriöst? Du tycker inte att det är en väldig skillnad att som man veta att ens kvinna föredrar en större kuk än vad någon föredrar för färg på snören?
    Om du inte förstår kopplingen och relevansen mellan dessa exempel så har du helt enkelt inte den intellektuella förmåga som krävs.

    Det är bekräftat nu, en gång för alla.
    Du har inte visat eller ens reflekterat en enda gång runt att du skulle förstå konceptet med att vissa saker är så nästintill oviktiga att de är försumbara.

    För dig är ett trasigt handtag på badrumsskåpet lika viktigt som en stor vattenläcka i sovrummet.
    Med en så begränsad intellektuell förmåga går det inte att förstå liite mer komplexa samband. Tyvärr.

    Lycka till med ditt i alla fall!
    försök att prata med nån nära som du har förtroende för om detta nån gång. tror du behöver hjälp faktiskt.
  • Nöjd man
    Anonym (Realistkuken) skrev 2014-03-04 09:31:41 följande:
    De lägger vikt vid storleken, det räcker. Varför skulle någon kille känna sig nöjd när en kvinna synar kuken första gången hon ser den och gör en bedömning av hur den är vägt mot tidigare partners och hennes preferenser och då kommer fram till att det är en vanlig, tråkig medelkuk när den kunde ha varit en kul bonus?
    För att till att börja med så är det inte bara kuken som hon kommer att bedöma hos dig utan det är alla dina delar som man. Men det är du som väljer att bara fokusera på kuken av någon anledning. 

    Min fru har sagt till mig att innan hon träffade mig så hade hon ingen tanke på att vara tillsammans med någon som inte har hår. Nu är jag rakad på huvudet för jag har så pass lite kvar att det är bättre att ta bort allt. Inte går jag omkring och hela tiden ältar det och mår dåligt av det. Skulle inte hjälpa mig det minsta.

    Det samma gäller dig. Det är DU som väljer att uppleva att din kuk är de ända som kvinnor skulle se hos dig.
    Det är DU som väljer att låta den tanken vara de ända som är viktigt för dig. Det är DU som låter den tanken vara de som gör att du går omkring och mår dåligt av något som absolut inte behövs.

    Alla har vi fått de fysiska och mentala egenskaper vi har. En del kan vi jobba med och försöka ändra, andra måste vi acceptera för vad de är. Och som i ditt fall gråta över en medelstor kuk som inte går att ändra på är inget du vinner på eller mår bättre av.
  • Anonym (Realistkuken)
    Anonym (100%) skrev 2014-03-04 09:45:45 följande:
    Om du inte förstår kopplingen och relevansen mellan dessa exempel så har du helt enkelt inte den intellektuella förmåga som krävs.

    Det är bekräftat nu, en gång för alla.
    Du har inte visat eller ens reflekterat en enda gång runt att du skulle förstå konceptet med att vissa saker är så nästintill oviktiga att de är försumbara.

    För dig är ett trasigt handtag på badrumsskåpet lika viktigt som en stor vattenläcka i sovrummet.
    Med en så begränsad intellektuell förmåga går det inte att förstå liite mer komplexa samband. Tyvärr.

    Lycka till med ditt i alla fall!
    försök att prata med nån nära som du har förtroende för om detta nån gång. tror du behöver hjälp faktiskt.
    Hjälp nej, finns inget som kan hjälpa att kvinnor föredrar stora kukar, inget som går att göra något åt. Det handlar om att lära sig att leva med vetskapen om att ens kuk aldrig blir den perfekta för någon, vilket gäller alla killar som inte hat en stor kuk.
  • Anonym (Realistkuken)
    Nöjd man skrev 2014-03-04 09:48:06 följande:
    För att till att börja med så är det inte bara kuken som hon kommer att bedöma hos dig utan det är alla dina delar som man. Men det är du som väljer att bara fokusera på kuken av någon anledning. 

    Min fru har sagt till mig att innan hon träffade mig så hade hon ingen tanke på att vara tillsammans med någon som inte har hår. Nu är jag rakad på huvudet för jag har så pass lite kvar att det är bättre att ta bort allt. Inte går jag omkring och hela tiden ältar det och mår dåligt av det. Skulle inte hjälpa mig det minsta.

    Det samma gäller dig. Det är DU som väljer att uppleva att din kuk är de ända som kvinnor skulle se hos dig.
    Det är DU som väljer att låta den tanken vara de ända som är viktigt för dig. Det är DU som låter den tanken vara de som gör att du går omkring och mår dåligt av något som absolut inte behövs.

    Alla har vi fått de fysiska och mentala egenskaper vi har. En del kan vi jobba med och försöka ändra, andra måste vi acceptera för vad de är. Och som i ditt fall gråta över en medelstor kuk som inte går att ändra på är inget du vinner på eller mår bättre av.
    En duglig kuk är en förutsättning för bra sex och det vill de flesta kvinnor ha, därför är kuken viktig.

    Vi har alla fått våra egenskaper vi har ja, men med kvinnors hårda bedömning av kukar där endast stora kan vara det perfekta blir konsekvensen att många mäns kukar inte duger till. Hade kvinnor inte varit så storleksfixerade hade det inte varit ett problem och en liten medelkuk hade inte varit något att behöva "acceptera".
  • Nöjd man
    Anonym (Realistkuken) skrev 2014-03-04 10:02:30 följande:
    En duglig kuk är en förutsättning för bra sex och det vill de flesta kvinnor ha, därför är kuken viktig.

    Vi har alla fått våra egenskaper vi har ja, men med kvinnors hårda bedömning av kukar där endast stora kan vara det perfekta blir konsekvensen att många mäns kukar inte duger till. Hade kvinnor inte varit så storleksfixerade hade det inte varit ett problem och en liten medelkuk hade inte varit något att behöva "acceptera".
    Det är mer du än alla kvinnor som är storleksfixerad.
    Och stor kuk betyder INTE automatiskt duglig kuk, det har du väl ändå tagit till dig av alla svar du fått om detta ?
  • Anonym (Realistkuken)
    Nöjd man skrev 2014-03-04 10:27:42 följande:
    Det är mer du än alla kvinnor som är storleksfixerad.
    Och stor kuk betyder INTE automatiskt duglig kuk, det har du väl ändå tagit till dig av alla svar du fått om detta ?
    Nej det är det inte. Jag hade varit hur nöjd som helst med min medelkuk om den uppskattades lika mycket av kvinnor som större kukar. Men nu är det inte så just för att kvinnor är storleksfixerade.
  • Nöjd man
    Anonym (Realistkuken) skrev 2014-03-04 10:33:16 följande:
    Nej det är det inte. Jag hade varit hur nöjd som helst med min medelkuk om den uppskattades lika mycket av kvinnor som större kukar. Men nu är det inte så just för att kvinnor är storleksfixerade.
    Ok, du ältar ditt mantra och får det till att bli din sanning. Det är antingen så att du är skadat av något som gör att du har de här tvångsmässiga behovet att konstant dra detta i FL och för dig själv.
    Eller så är du så pass sjuk att du har en stor kuk och vill få alla tjejer och killar att tro att det är de bästa som finns.

    Oavsett anledning, du förstör så pass mycket med att dra detta i varje tråd som har med kuk/sex/storlek eller annat som gör att du tycker det finns anledning till att dra dina förutfattade åsikter.

    Kan du inte lägga detta åt sidan och skriva om annat här på FL? De allra flesta skulle uppskatta om du gjorde det!
  • Anonym (Realistkuken)
    Nöjd man skrev 2014-03-04 10:46:43 följande:
    Oavsett anledning, du förstör så pass mycket med att dra detta i varje tråd som har med kuk/sex/storlek eller annat som gör att du tycker det finns anledning till att dra dina förutfattade åsikter.

    Kan du inte lägga detta åt sidan och skriva om annat här på FL? De allra flesta skulle uppskatta om du gjorde det!
    Så jag förstör, medans kvinnor skriver om hur de när de pratar sex pratar kukstorlek, kvinnor skriver hånande om att det ska vara en lång och grov kuk, inget annat m.m. är ok?

    Kvinnor pratar kukstorlek här och då gör jag det också utifrån mitt perspektiv i det hela, vilket baseras till stor del på det kvinnor här skriver. Varför skulle kvinnor prata kukstorlek om det inte är intressant och har betydelse för dem?

    Givetvis skulle de flesta uppskatta det, så den storleksfixering man inte gärna vill erkänna utan hålla dold och hierarkin där stora kukar har ett större värde får fortgå utan att bli ifrågasatt. Dock kommer jag fortsättningsvis diskutera det jag finner relevant och som behöver motsägas i ämnet.
Svar på tråden Tankar kring normal kukstorlek / Hjälp för killar med komplex