Hey Jude!
fajga, te och vitt vin...hm, nöden har ju ingen lag
jag får också migrän av en del vin men inte av vin från Chile eller Argentina av någon anledning
fajga, te och vitt vin...hm, nöden har ju ingen lag
jag får också migrän av en del vin men inte av vin från Chile eller Argentina av någon anledning
chaia..smeten fick inte svälla...jag exprimenterade...
kan jag få ditt recept?
de gick sönder blev helt fel och soggiga samt brända....aaarrrrg...
mina killar tål inte mjölk och jag vill e prova att ge dem pannkakor...ska testa ditt recept
om jag tar i ägg...hur ska jag byta ut då..fattar inte riktigt?
ska bli kul att testa ditt recept...just nu använder jag mest havremjölken till gröt
chaia, jag återkommer med lite allergi frågor senare..ska natta barnen n8
har någon nogåt bra förslag på vad man kan fylla piroger med, testade en supergod indisk fyllning igår, vill nu göra massa piroger och frysa in...skulle också vilja ha lite recept på osyrat bröd....vill variera mig
hej igen, min man kom hem så vi käkade lite lunch
mitt osyrade bröd, jag gör i praktiken indiska chapatis, om någon vill ha receptet kan jag skriva ner det 4dl rågsikt, 3 dl vetemjöl, 1 tsk salt, 3 dl vatten, ev 1 msk olja. blanda allt, låt vila lite om du vill typ 10 minuter, dela i 10-12 bollar, kavla ut tunt, pricka med gaffel, grädda i 250 ca 2 minuter på varje sida.
, ibland tar jag i lite kryddor, jag har occkså gjort ett med potatis i degen..då blir det mer som tortillas, bra att använda till wraps om man vill.
min indiska pirogfyllning, blomkål i småbitar som jag kokade ihop med småbitar av sötpotatis, sedan fräste jag det i olja med en nya kanel, spiskummin, vanlig stark curry, lite salt samt ingefära och chilipulver
sedan fyllde jag pirogerna med det...det var samosas..hur gott som helst
chaia, tack för förslagen..ska prova spenat och ost
Tili, sötpotatissoppa...kan jag få receptet?
hur var det med er, är det någon som bakar sitt osyrade bröd själv?
Elims, det jag gör tar ju bara max fem minuter i ugnen...så är det ok?
jag skulle jätte gärna åka till Israel, bara min man har varit där, skulle vilja fira Lövhyddohögtiden där någon gång...vi får väl se
Mayasmamma...skulle vara så ledsen om jag var du, men du kan ju åka en annan gång..fast det är väl ändå inte så kul just nu