• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • marcink

elims: näe, jag behöver inte fråga men jag gillar dig ändå! :)

• bubele

Återigen håller jag med marcink
    Det är bra att man kan ha olika åsikter men ändå vara överens
    (floskeltoppen?)

• marcink

håhåjaja, jag gillar egentligen inte försoning och samförstånd så där överdrivet mycket, men här finns det ju bara bra människor så vad kan man göra om inte hålla med er... :D

• marcink

nu är det big brother på tv btw, vi hörs senare :)

• bubele

Å fyyyy...nu luktar det bajs i hela lägenheten här...har ju kattbebisarna som levererar sådant i brist på riktiga barn än så länge. Måste tömma lådan...tillbaka om en stund. Skall bara hitta klädnypa till näsan först

• elims

marcink: vem e det som smörar nu?! =)

• bubele

Suck...får gå till affären och köpa ny sand. Kul att de är bra på att gräva ända ner till botten innan de går på lådan och sen...ja.... skall inte gå in på det. Ses om en stund!

• Kiralves

Hej..jag är inte Judinna men kan inte jag få vara med i er tråd...jag firar alla bibliska högtider...Sabbaten, lövhydohögtiden, försoningsdagen....osv.
    Kanske kan ni hjälpa mig med en del vardagsproblem som kan uppstå:)

• elims

Hej Kiralves!

tänker du på något särskilt...?!

• En helt vanlig mamma

JJJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!

Vi fick radhuset!!!!

Vi fick det, kan inte tro det...och de som hade sagt nej och erbjudit den till ngn anna som tur var drog sig ur och de kom att tanka pa mig som hade ringt sa mkt!!!

YYYYYYYYYYYEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSS!!!!

och hallojsan alla vanner!! ( elims fick guida mig hit )

Svar på tråden Hey Jude!