• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

elims, jag har för mig att jag läste någonstans att salt med jod inte är kosher.. vet du hur det ligger till med det?

• mayasmama

hej allihopa!!!

vi har fått en namnbok från israel så nadav sitter och läser....
    vad tycker ni om Odi? eller Etay? jag e lite tveksam...

ahh kokböcker!! måste köpa lite fler när jag har råd.....

• En helt vanlig mamma

hallojsan...

Kul med namnbocker Later svart att nagonsin kunna valja bara 1 eller 2 namn...

Jag haller pa att lasa en bra "dravvelbok" nu, alskar romantiska komedibocker...

• mayasmama

nyb... hur var huset? börjat fundera på inredning ännu? får ni ngn renovering eller får ni stå för det själva?

• mayasmama

här var det tomt idag.... jag verkar vara helt osynkade med er andra ...alltid när jag e online e det inge här ¤snyft¤

• mayasmama

åhh vad roligt kida.... hur går det med bebissnusandet....beroende framkallande eller hur???

jag längtar hur mkt som helst vilket e lite fånigt eftersom jag bara gått halva tiden... men jag kan inte låta bli....

älkar verkligen sparkdraäkten noah har på sig på bilden......

• hot fuss

mayasmama

ja den är hemskt söt. idag har han en som det står "charming just like dad" på han ligger här brevid mig o tuttar på nappen nu. sååå söt är han. förstår att du längtar

• Chaia

mayasmama

Förstår att det är svårt med namn, speciellt eftersom det ska passa både i Sverige och Israel..

Odi är sött, men kanske inte funkar så bra i Sverige? Har ni hittat något mer i namnboken?

• elims

mayasmama
    "Etay" tycker jag är fint...men fungerar kanske inte så bra i Sverige. "Itay" är också fint, det heter en släkting till mig (han bor i Israel iof)

Chaia
    vet inget om jod och salt.
    vet iof att det finns speciellt koshersalt... (brukar stå i alla kosherkokböcker att man helst ska använda det)

Svar på tråden Hey Jude!