• I have a kid

Vi som börjar med pergotime mars 2014

Kan nån lägga in mig ;)

Andra kuren pergotime ( halv tablett) ( ett barn sen tidigare på naturlig väg)

men vet inte hur ni menar i listan ?

är det när man börjat med första kuren datum är ?

eller andra kuren ?

• I have a kid
    lillalängtan skrev 2014-04-02 21:19:31 följande:
    Ni andra som använder pergotime, har ni fått mindre mens än innan med pergo? Jag tycker jag har väldigt lite mens nu och är orolig för att det är min livmoderslemhinna (eller nått) som är för tunn... 1,5 dag känns lite magert tycker jag... hade iofs inte så mkt mens innan heller, men vill minnas att jag hade ca 5 dagar innan jag började med p-piller (för sisådär 8 år sen).

Hur har det varit för er andra?
    Jo lite mindre mens dock inte påverkad slemhinna !
  • I have a kid
    {#emotions_dlg.flower}Pergotime mars/april/maj{#emotions_dlg.flower}

28/2 Elmi, 32 år, 1:a kuren, 2:a barnet

3/3 Ashurst Klara, 28 år, 2:a kuren, 1:a barnet 
    10/3 Ccilla, 40år, 1a kuren, 1:a barnet 
    14/3 hellohello84, 30 år, 1:a kuren, 1 barnet 
    17/3 Galenidejj, 1:a kuren, 1:a barnet, BIM 9/4
    18/3 Sourpussy, 1:a kuren,

19/3 I have a kid, 2:a kuren, 2:a barnet. BIM 14-16/4
    20/3 Moasmostermia, 27 år, 1:a kuren 1:a barnet

27/3 Magnolia10, 31 år, 1:a kuren, 1:a barnet 
    31/3 Tiana, 33år, 2:a kuren (denna omgång), 1:a barnet 
    1/4 Magdalena 88, 25 år, 2:a kuren, 1:a barnet, BIM 28/4 
    5/4 Kossann, 42 år, flera kurer, 4:e barnet, BIM 29/4

6/4 Lillalängtan, 28 år, 3e kuren, 1:a barnet,
    8/4 Malinostrom, 26 år, 1:a kuren, 1:a barnet 
    18/4 Erika86, andra barnet 
            Blinta 076, 36 år, 1a enkel kuren, andra barnet
    1/5, Knytetsmamma,1:a kuren,2:a barnet 
  • I have a kid
    Magnolia10 skrev 2014-04-04 19:02:48 följande:
    Vill någon (som vet hur man gör) lägga in min BIM den 24/4. Tror iaf att den borde ligga där någonstans :)
    DU skriver först datum när du börjar med pergotime sen BIM skriver du sist
  • I have a kid

Less på min dr!

Lämnat progesteronprov i onsdags  för att kolla om äl skett! Idag skulle jag tydligen å lämna ett till prov, trode det var ett till progesteronprov. Förvånad då jag frågade sköterskan blev jag, för tydligen så lämnade jag idag Prolaktinprov!  Kul då att min dr inte sagt nånting om det, vad som händer om det är för högt osv...

Så nu väntas en jobbig tid att vänta på att se om man har för högt prolaktin :(

Varför kollade hon inte det tidigare då hon tog alla andra tester, jag får aldrig veta nått bara provsvar. 

Har ni här inne testat erat prolaktin ? 

• I have a kid
    galenidejj skrev 2014-04-07 22:50:58 följande:
    Jag har testat mitt prolaktin men det var i samband med att jag tog blodprov för att se om jag haft äl.
    Mitt prolaktin va då lite förhöjt så fick ta ett nytt prov och då va det ingen fara.
     okej :) så då är det normalt att dom tar det :)  skönt att det var okej andra gången :)

hoppas på samma ( helst inte alls förhöjt ) har dock så det kommer mjölk från bröstet om man klämmer haft det flera år  inget som stört mig direkt ! men men 

Hur går det för dig ??

Jag har en temp på 37,7  nu så hoppas det betyder nått ;) 

har bim  14-16 april så hoppas hoppas hoppas verkligen nu att det tagit sig :) 
  • I have a kid
    galenidejj skrev 2014-04-08 06:33:57 följande:
    Jag ligger också på förhöjd temp. Har alltid 35,8 men nu ligger jag på 36,8 och uppåt.
    Har mått illa både kvällar och på morgonen i flera dagar.
    Sjukt trött hela tiden. Så hoppas att vi har lyckats denna gången. Har bim 9/4 om jag ska utgå från en cykel på 28 dagar som min gyn säger.
    Jag håller alla tummar och tår för att ni har lyckats denna gången. Är det din första kur pergo?
     Låter lite som mina symptom ... har du nå ilningar /molande värk då?

oj då kan du ju testa snart :) plussade på BIM-4 med dottern :) Min andra kur pergotime dock minskade hon kuren till halvtablett från hel, så tror inte det är pergotime jag känner av !

tar du pergotime?
  • I have a kid
    galenidejj skrev 2014-04-08 14:40:18 följande:
    Nja inte så mycket. Kändes som en mycket svag mensvärk i morses. Men det är det ända.
    Ja detta är min första kur pergo. Lämnade blodprov i fredags så väntar på svar om jag haft ägglossning men skulle bli mycket förvånad om jag inte haft det.
    Har nu väldigt ömma bröst men det brukar jag även ha innan mens och mensen är ju beräknad i morgon om jag ska räkna 28 dagars cykel. När hade du bim?
    Tempar ju lite och tempen ligger idag på  mellan 37,7-37.9 brukar inte ligga så högt på vanlig temp!

Så vi får se vad det betyder :)

Har du egen äl ?  ( jag kände på båda kurerna pergotime ) att äl skedde HAR ALDRIG haft sån kännsla ömmande tryckande som vid pergotime äl. Väntar åxå på provsvar ;)

Bim runt 14-16 april :)  åhh ska du testa imorgon då?
  • I have a kid
    Magdalena88 skrev 2014-04-11 12:37:33 följande:
    Är det ingen av er som funderat över slemhinnan i samband med pergotime? Blir orolig att den är för tunn :S

Någon som funderat på detta tidigare?
     Det har dom koll på om man gör vul vid varje kur!
  • I have a kid

Påbörjat 3e kuren pergotime i Lördags :) Samma dos halv tablett

Och enligt tester så har jag haft äl på kur 1 eller 2. Fattade inte vilken :O Men ska säga på Fredag när jag ska dit att jag vill att man kollar varje cykel jag tar pergotime om äl sker eller inte. Att det ska vara så vårt att gå Ovetrille sprutan så att man VET att ägget lossnar. GAhh

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime mars 2014