• freetobeme94

Hj

Hej, 

jag vill starta en blogg med eget domän. 
    Domännamnet tänkte jag köpa hos Loopia och ha bloggen hos Wordpress. 

Och hur ska jag gå tillväga med allt? 

När jag startar bloggen hos wordpress ska jag köra (....org), .....blogg) eller vilken ska jag ta.

Och hur gör jag sedan då jag köpt ett domän hos loopia tex, hur ansluter jag domänet till bloggen?

• Svar på tråden Hj
  • sportpappa
    freetobeme94 skrev 2014-03-04 14:25:14 följande:
    Tack ! Men ska jag använda .org, .net eller inget när jag startar min Wordpress blogg?
    wordpress.org och wordpress.net så ligger Wordpress för gratis nedladdning. Dit går du om du vill ladda ner Wordpress och lägga upp på ett webbhotell. Om du väljer den här vägen så hanterar du det mesta själv. 
    wordpress.com så kan du starta en Wordpress-blogg som drivs av Wordpress.com. Det är där det kostar $13 att koppla ett domännamn.
  • freetobeme94

Så jag ska alltså välja .com om jag vill koppla ett domän från exempelvis loppia.. ? Svara gärna, tack ! :)

• sportpappa
    freetobeme94 skrev 2014-03-04 19:45:54 följande:
    Så jag ska alltså välja .com om jag vill koppla ett domän från exempelvis loppia.. ? Svara gärna, tack ! :)
    Om du vill att din blogg ska ligga på wordpress.com så är det det du ska välja. Bloggar på wordpress.com har en del begränsningar jämfört med att drifta det själv på eget webbhotell.
    Testa. Skapa en blogg och se hur det blir. Det blir inte fel. Domännamnet köper du och parkerar. Det ska inte kopplas förrän senare.

På .org/.net så går det inte att skapa en blogg så det är inte ens ett alternativ.
Svar på tråden Hj