Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Katten har blivit knäpp?

De är kastrerade?

Vad är det för ras???

Jag har haft en Norsk skogkatt som i yngre år jämt bar saker och jamade för att visa oss. Det var allt från kapsyler till matsked och min sport-BH. Kapsylerna la han alltid i sin man. Och en krok till en galge, den älskade han. Sen skulle man kasta den och han hämtade den, precis som en hund.

• Fridayyy

Jag har alltid tyckt att det var kul när katter gör sådana saker och vill inte dämpa det. Katterna verkar ju ha roligt med.

• Fridayyy
    Arbetsvegan skrev 2014-03-05 17:50:53 följande:
    Om du har katt är det läge att börja läsa lite så att du har en viss basal förståelse för djuret...

Och med det menar du att katten lider när den leker? Den katten är nu död och han var en mycket lycklig katt!
  • Fridayyy
    Arbetsvegan skrev 2014-03-06 07:48:38 följande:
    Hur läser du om du tolkar det så? Jag är förundrad att du lyckas trycka in så många egna ord och värderingar i det jag skrev.
    Du pratar först om kattER men sen om en katt?
    Jaja, du behöver i allra högsta grad läsa, läsa, läsa...

Jag antar att du pratar enbart om TS då för det gjorde inte jag. Jag menade att en katt kan ha det beteendet utan att det är nåt fel.
  • Fridayyy
    Miaakt skrev 2014-03-06 19:07:18 följande:
    Min katt gör likadant och han är en norsk skogkatt, han tog min nalle och gjorde det till en början, sen satt han på den. Det är vår och min kisse är visserligen kastrerad men har samma knasiga vanor som innan. 
    Tycker inte det låter som något konstigt, och alla katter bör aktiveras ofta precis som hundar behöver sina långa promenader =)

Min kat gjorde ju detta TROTS att han var ute och lekte men han var ju aldrig intresserad av att jaga fåglar och sånt trams. Hans grej var att göra konstiga "rusningar" ute och att hämta saker och lägga i matskålen. Jag saknar den katten!!!
  • Fridayyy
    gudsfurste skrev 2014-03-07 22:42:32 följande:
    min katt håller också på så. knäppar sig, ena dagen ligger han på soffan i 24 timmar och bara sover så jag tror att han är sjuk andra dagen springer han på väggarna, pratar med kökslampan och bär runt sin råtta i munnen. Sen går han in efter mig när jag duschar och bara sätter sig i det blöta i typ 15 minuter. Så konstig.
    Han är kastrerad och hälften norsk skogis & turkisk van. Älskar katter.Katt

Ja, min katt var inte renrasig men just Norsk skogkatt verkar ju vara ganska tokig och min var både klumpig och lite oaktsam för att vara katt. Har ju läst att turkisk van gillar vatten...Glad 
  • Fridayyy
    Aila skrev 2014-03-09 23:52:21 följande:
    Haha jodå, nog känner jag igen det där beteendet, så fort vi ska gå och lägga oss på kvällarna så sätter han igång och rusar genom hela vardagsrummet, hoppar upp på bokhyllan och  jamar det högsta han kan sen springer han in i sovrummet, hoppar upp på min mage och står och trampar och kurrar och så rusar han iväg igen!
    Ett av hans favoritställen att ligga på är i handfatet, på plats nummer 2 kommer duschen! Hm det där med katter och inte tycka om vatten?

Min katt log ofta i handfatet eller diskhon med..han hade ju mycket päls så han kände inte om det var lite blött...men det är mäktigt att se en stor katt vara så busig...
Svar på tråden Katten har blivit knäpp?