• Anonym (Sillen)

Varför klagar föräldrar på andras uppfostran/beteende?

Jag ser så många inlägg om de som klagar på hur andra hanterar sina barn. Vad är problemet? Borde ni inte lägga tid på era egna istället och sluta lägga er i andras problem? Dessutom frsmstår det mer som att ni pratar tyst om problemen, typ på fikarasten "igår såg jag en mamma som inte ville ge sin son lördagsgodis". Istället för att i så fall gå direkt till mamman i fråga och påpeka att hon borde skämmas, eller vad vet jag..0

• Svar på tråden Varför klagar föräldrar på andras uppfostran/beteende?
  • Anonym (ll)

Tror snarare folk klagar när andras brist på uppfostran drabbar dom personligen., Jag har träffat MASSOR av ouppfostrade barn som betett sig som vilda apor utan att föräldrarna sagt ett skit. Finns även dom barn som är fysiska mot andra barn slåss puttas bits och även säger elaka saker. Och föräldrarna låtsas inte se eller höra. Ja man snackar skit om dessa föräldrar. För att dom gör sina barn avskydda av andra barn OCH andra vuxna.

• Anonym (T)

Kanske för att vissa föräldrars brist på uppfostran drabbar MIG personligen då deras ungar beter sig som vilda apor ute bland folk!
    Hade deras föräldrar gett dom en ordentlig uppfostran med  någorlunda regler och disciplin så hade dom kanske kunnat uppföra sig bland folk och sluppit få arga blickar, suckar och himlande ögon från andra vuxna. Det är ju egentligen föräldrarna man ska ge dom onda blickarna till men tyvärr så är det barnen folk blir irriterade på ist, däribland mig själv...

• Litet My

Vadå, alla barn är väl ouppfostrade utom ens egna änglar?

Alla klagar på de ouppfostrade barnen men märkligt nog är det aldrig någon som erkänner sig vara förälder till ett sådant barn.

• Anonym (eh..)
    Litet My skrev 2014-03-03 14:54:17 följande:
    Vadå, alla barn är väl ouppfostrade utom ens egna änglar?

Alla klagar på de ouppfostrade barnen men märkligt nog är det aldrig någon som erkänner sig vara förälder till ett sådant barn.
    Klockrent
  • Pirum

Håller med ovanstående. Det är när andras dåliga uppfostran drabbar mig eller mina barn som jag klagar. Sedan tycker jag t ex att det är WT att låta barn dricka saft ur nappflaska till vardags på stan men det håller jag för mig själv.

Något som gör mig sjukt irriterad är när jag tvingas gripa in och hantera andras barn när föräldrarna bara låter dem härja. Exvis när jag höll tal på en fest i helgen och fick tjata på syrrans barn att vara tyst under talet. Det borde min syster eller hennes man gjort. Det var en åttaåring och då är man definitivt stor nog att veta att man måste vara tyst i vissa lägen.

• Anonym (trött)
    Anonym (T) skrev 2014-03-03 14:46:28 följande:
    Kanske för att vissa föräldrars brist på uppfostran drabbar MIG personligen då deras ungar beter sig som vilda apor ute bland folk!
    Hade deras föräldrar gett dom en ordentlig uppfostran med  någorlunda regler och disciplin så hade dom kanske kunnat uppföra sig bland folk och sluppit få arga blickar, suckar och himlande ögon från andra vuxna. Det är ju egentligen föräldrarna man ska ge dom onda blickarna till men tyvärr så är det barnen folk blir irriterade på ist, däribland mig själv...

Exakt så! Inte hjälper det att säga till heller för då får man en utskällning om att man är sjuk i huvet som inte fattar att "barn måste få vara barn" som det brukar heta så fort någon vågar klaga på en unge som är ett pain in the ass.
  • Anonym (T)
    Anonym (trött) skrev 2014-03-03 15:04:28 följande:

Exakt så! Inte hjälper det att säga till heller för då får man en utskällning om att man är sjuk i huvet som inte fattar att "barn måste få vara barn" som det brukar heta så fort någon vågar klaga på en unge som är ett pain in the ass.
    Exakt! Eller så är man en hjärtlös barnhatare..! Flört
  • Anonym (Sillen)
    Anonym (trött) skrev 2014-03-03 15:04:28 följande:

Precis! Det där med att barn måste få vara barn är rent bullshit och bara bortförklaring på att man inte vill eller orkar bry sig om att ens barn står och drar ner allt från godishyllorna. Vissa borde inte få vara föräldrar, tycker de fått en söt liten docka som ligger och jollrar sen blir ungen äldre och då blev allt drygt. Det jag kan störa mig på är de som står i typ kassakön eller vem vet var och klagar i det tysta på nån barnfamilj, men varför inte säga till ungen eller föräldrarna istället? En scen dök upp i Nobels testamente igår där Annika tpg saken i egna händer och skällde ut sitt barns mobbare, lite väl brutalt kanske men kanske skulle behövas ibland, i alla fall mot föräldrarna...
  • Anonym (trött)
    Anonym (Sillen) skrev 2014-03-03 23:06:27 följande:

Precis! Det där med att barn måste få vara barn är rent bullshit och bara bortförklaring på att man inte vill eller orkar bry sig om att ens barn står och drar ner allt från godishyllorna. Vissa borde inte få vara föräldrar, tycker de fått en söt liten docka som ligger och jollrar sen blir ungen äldre och då blev allt drygt. Det jag kan störa mig på är de som står i typ kassakön eller vem vet var och klagar i det tysta på nån barnfamilj, men varför inte säga till ungen eller föräldrarna istället? En scen dök upp i Nobels testamente igår där Annika tpg saken i egna händer och skällde ut sitt barns mobbare, lite väl brutalt kanske men kanske skulle behövas ibland, i alla fall mot föräldrarna...
    Om de säger till startar istället föräldern en tråd på FL om att "en kärring kränkte mitt barn i affären" eller liknande.
  • Anonym (Sillen)
    Anonym (trött) skrev 2014-03-04 09:14:31 följande:
    Om de säger till startar istället föräldern en tråd på FL om att "en kärring kränkte mitt barn i affären" eller liknande.
    Då kontrar jag (som iofs inte är någon kärring) med en tråd "Jag skällde ut nåns barn i affären". 

Alltså är folk så dryga idag att de inte törs ta konflikter på plats utan måste hem och gråta framför datorn och spy ut galla över stackars internet som redan är överbelastat med skit? Tänk om alla onödiga inlägg, för att inte tala om FACEBOOK kunde försvinna så skulle internet gå mycket fortare....

Men alltså, vad ska mamman göra mig? Slå ner mig? Anmäla mig för verbalt missbruk? Om hon inte kan sköta om sin unge får väl nån annan göra det, eller ska ungen få stå där och kasta kladdigt godis på mig? Då ska jag anmäla ungen för misshandel och... och... egenmäktigt förfarande!
Svar på tråden Varför klagar föräldrar på andras uppfostran/beteende?