• Marr33e

Livsförändring

Jag tycker det inte går särskilt bra för mig i livet jag ligger fortfarande och skrapar i botten jag har satt ner foten i marken och sagt åt mig själv att sluta det har inte funkat särskilt bra för det är många trådar att dra i och jag vet inte i vilken ände jag ska börja dra i det är mycket som behöver göras och jag har en lång väg framför mig jag tror inte jag klarar av den här resan själv - livsförändring. Jag lever inte de livet som jag vill leva, tog en extra titt idag och verkligen skrev upp allting jobb och karriär, relationer och utbildning, med mera och insåg att det inte gick bra alls. Jag vill göra en enorm förändring i mitt liv jag vet inte hur jag ska starta behöver nog någon som kan styra upp mitt liv och ge mig pepp. För nu är jag riktigt less på att alltid hamna i samma bottenskrap som förut. Fler som har känt på samma vis att ni har hamnat i botten isåfall hur lyckades ni ta er upp.?  Jag är fast.

Jag föreställer mig själv som en social person som gillar att festa och träffa nya människor,  föreställer mig att jag ska ha en stabil och trygg man vara gift och förlovad och ha barn, en egen familj. Föreställer mig att jag jobbar med musik på heltid drömmer om att ha en egen musikstudio spela in låtar åt kända artister, Drömmer om att bo utomlands inte i Sverige det är jätte mycket som jag vill men når inte upp till det, själv.  Mycket jag drömmer om, ibland tänker man "tänk om jag var placerad i någon annans kropp?". Jag vill även bli författare,  skriva massor med böcker, jag vill bli konstnär och måla riktig gammaldags konst. Jag har i alla fall drömmar att uppnå dem blir betydligt svårare. men för att få en mer inblick på hur jag vill ha det på ett ungefär.

• Svar på tråden Livsförändring
  • Jagvillblienvampyrnarjagblirstor

Börja med att ta ett litet första steg för det tar tid att nå dit du vill komma.

Kolla på filmer, program el läs böcker som kan motivera dig.
    Jag försöker själv dra mig upp också och drömmer om att nå massa mål.
    Så jag har gjort en liten planering för hela månaden som jag följer, och sen fortsätter jag när jag nått de kortsiktiga målen jag ställt upp för mig själv.
    Man måste ändra sitt liv från grunden tror jag.

Lycka till.

• Marr33e
    Jagvillblienvampyrnarjagblirstor skrev 2014-03-04 08:47:13 följande:

Börja med att ta ett litet första steg för det tar tid att nå dit du vill komma.

Kolla på filmer, program el läs böcker som kan motivera dig.
    Jag försöker själv dra mig upp också och drömmer om att nå massa mål.
    Så jag har gjort en liten planering för hela månaden som jag följer, och sen fortsätter jag när jag nått de kortsiktiga målen jag ställt upp för mig själv.
    Man måste ändra sitt liv från grunden tror jag.

Lycka till.

" rel="nofollow" target="_blank">

Tack så mycket. :) 
  • sportpappa

Skriv ner dina olika mål. Fundera på hur du kan nå dit. Vad krävs, hur lång tid tror du det tar, vad kostar det? Dela upp det i delmål så att det blir hanterligt. Slutligen avgör du om det är ett realistiskt mål. Det kanske inte är något du kan leva som utan det kanske blir en hobby.
    Ex.
    -Måla gammaldags konst. Kan du det idag? Om nej så behöver du lära dig. Ska du i så fall gå en kurs eller försöka lära dig själv? Var finns det kurser, vad för materiel behöver du köpa in, finns det tips på nätet hur man börjar...
    -Författare. Kan du skriva redan nu? Har du skrivit några noveller? Gå en skrivkurs? Har du några uppslag på vad du vill skriva om? Börja skriva ner dina idéer, karaktärer, röda trådar, avslutningar...

Genom att dokumentera så kommer du framåt. Om du inte skriver ner dina mål, delmål, delsteg och allt du kommer fram till så kommer du inte framåt utan fortsätter grubbla i samma cykler. Skriv ner. Gå vidare till nästa punkt. Skriv ner osv.

Det är lätt att bli stressad om man försöker göra allt samtidigt och det blir oftast inte särskilt bra. Välj ut något av dina mål och ta ett första steg. Om du har delat upp målen i delmål så vet du vad steg ett är för att komma ett steg närmare det målet. När du tagit det första steget så funderar du på vad steg två är. Skriv ner så att du har koll till nästa gång.

Om du har svårt att ta dig tid till att arbeta mot dina mål så boka in någon eller några timmar per vecka då du uteslutande ägnar åt dina mål. Efter varje tillfälle så planerar du vad du ska göra nästa gång och om det är något du ska göra utöver dina vanliga tillfällen.

Stressa inte. Det tar tid att ändra något i sitt liv. Vanor sitter hårt.

Marr33e skrev 2014-03-04 16:49:21 följande:
    Tack så mycket. :) 

ur welcome =)

Uppdatera oss gärna om hur det går för dig.

Så man själv kan bli motiverad. =)

Blogg kanske så man kan följa dina framsteg?? 

• Marr33e
    sportpappa skrev 2014-03-04 19:05:49 följande:
    Skriv ner dina olika mål. Fundera på hur du kan nå dit. Vad krävs, hur lång tid tror du det tar, vad kostar det? Dela upp det i delmål så att det blir hanterligt. Slutligen avgör du om det är ett realistiskt mål. Det kanske inte är något du kan leva som utan det kanske blir en hobby.
    Ex.
    -Måla gammaldags konst. Kan du det idag? Om nej så behöver du lära dig. Ska du i så fall gå en kurs eller försöka lära dig själv? Var finns det kurser, vad för materiel behöver du köpa in, finns det tips på nätet hur man börjar...
    -Författare. Kan du skriva redan nu? Har du skrivit några noveller? Gå en skrivkurs? Har du några uppslag på vad du vill skriva om? Börja skriva ner dina idéer, karaktärer, röda trådar, avslutningar...

Genom att dokumentera så kommer du framåt. Om du inte skriver ner dina mål, delmål, delsteg och allt du kommer fram till så kommer du inte framåt utan fortsätter grubbla i samma cykler. Skriv ner. Gå vidare till nästa punkt. Skriv ner osv.

Det är lätt att bli stressad om man försöker göra allt samtidigt och det blir oftast inte särskilt bra. Välj ut något av dina mål och ta ett första steg. Om du har delat upp målen i delmål så vet du vad steg ett är för att komma ett steg närmare det målet. När du tagit det första steget så funderar du på vad steg två är. Skriv ner så att du har koll till nästa gång.

Om du har svårt att ta dig tid till att arbeta mot dina mål så boka in någon eller några timmar per vecka då du uteslutande ägnar åt dina mål. Efter varje tillfälle så planerar du vad du ska göra nästa gång och om det är något du ska göra utöver dina vanliga tillfällen.

Stressa inte. Det tar tid att ändra något i sitt liv. Vanor sitter hårt.
    Åh! Vilka bra förslag :D. 
  • Marr33e
    Jagvillblienvampyrnarjagblirstor skrev 2014-03-04 19:27:13 följande:

ur welcome =)

Uppdatera oss gärna om hur det går för dig.

Så man själv kan bli motiverad. =)

Blogg kanske så man kan följa dina framsteg?? 

jag har en blogg, men skriver ingenting i den haha, bara har en så länge =)
  • Marr33e

jag har svårt att bara ta mig till ica till exempel, ut och gå är inget roligt tycker jag.

Marr33e skrev 2014-03-04 19:52:30 följande:
    jag har svårt att bara ta mig till ica till exempel, ut och gå är inget roligt tycker jag.

Varför är det så svårt?

Kan du ha en ipod med dig så blir det roligare, det blev det för mig. =)

• Marr33e
    Jagvillblienvampyrnarjagblirstor skrev 2014-03-04 20:24:34 följande:

Varför är det så svårt?

Kan du ha en ipod med dig så blir det roligare, det blev det för mig. =)

svårt att ta sig till ica är det kanske inte, bara att gå, men jag tycker sådant är gö tråkigt och vill göra de till något roligt, har fått höra att jag är ganska lat också, kanske ligger något i det :P 
Svar på tråden Livsförändring