• Aniiee

Språk på internet - undersökning

Du har ett par problem med din enkät (som inte är problemen Mindless harvar om). Du frågar, rätt och slätt, hur viktigt det är att skriva korrekt i SMS och på internet. Svaret är: Det beror på vem man kommunicerar med. Även på sociala medier. Du måste få in det i enkäten om den ska visa någolunda rättvist vad de som svara tycker. Du kommer få helt olika svar på "Hur viktigt är det att skriva korrekt svenska till chefen/en myndighet?" och "Hur viktigt är det att skriva korrekt svenska till bästa polaren/syster/partner?"

Som enkäten nu är utformad så kommer folk anta att du undrar om det ena eller det andra och svara därefter och du kommer inte ha en aning om vilket de tänker på...

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee
    mindless skrev 2014-03-05 17:00:31 följande:
    Det kanske upplevs som att jag harvar, men bristfälliga kunskaper kring statistik i allmänhet och kanske enkätundersökningar i synnerhet är en ständig källa till dåligt underbyggda påståenden. 

Som Rocky påpekar så vet inte jag hur eller till vad han ska använda sitt material. Dock är det uppenbart så att många samlar in material via webenkäter och tror att det går att använda till sådant det inte håller för. Därav harvandet. 
    Absolut, jag håller med dig. Jag menade inte så allvarligt med "harvar", det var mest ett skämt.
  • Aniiee
    mindless skrev 2014-03-05 19:07:19 följande:
    Jag misstänkte det, men var inte helt säker. 
    Solig
Svar på tråden Språk på internet - undersökning