• Mrs West

Tack för all hjälp!!!

Jag har en son på snart 6 år som är född med en ovanlig kromosomavvikelse. Han har symptom i form av autism, utvecklingsstörning och adhd. Igår gick jag runt och tänkte på hur jäkla bra vi har det. Jag vill tacka SVERIGE för det fantastiska system vi har och för den FANTASTISKA HJÄLP vi får!!!

Min son går på en superbra skola där lärarna är gulliga och engagerade och inriktade på autism.

Han får taxi dit och hem, så skönt!

Vi har fullt vårdbidrag vilket underlättar enormt.

Habiliteringen är hjälpsamma och generösa.

Sjukhuspersonalen är alltid underbar. 

Han har nyligen börjat på korttids och även det verkar jättebra!

Sen ringde socialförv mig igår och frågade om vi ville ha mer insatser vilket jag tackade nej till.

Tänk vilket fantastiskt land vi bor i! HEJA SVERIGE!!

• Svar på tråden Tack för all hjälp!!!
  • uttermamman

ja det vore fantastiskt om alla sjuka fick samma hjälp. Var glad över att systemet har funkat för er.

• Mumin80

Visst finns det mycket som kunde bli bättre, tycker jag. Det är mycket man får kämpa för och traggla med som förälder till ett funktionshindrat barn. 

Men samtidigt så är jag oerhört tacksam över att vi bor i Sverige, för ett bättre land för funktionshindrade, det finns nog inte i världen. 

• Mrs West
    Mumin80 skrev 2014-03-04 19:12:03 följande:

Visst finns det mycket som kunde bli bättre, tycker jag. Det är mycket man får kämpa för och traggla med som förälder till ett funktionshindrat barn. 

Men samtidigt så är jag oerhört tacksam över att vi bor i Sverige, för ett bättre land för funktionshindrade, det finns nog inte i världen. 

Det är precis det jag menar, visst har vi fått kämpa och allt runt min son är ett litet projekt. Men det är helt underbart att man kan få ett sånt stöd! Jag är så tacksam!
  • MtillMoJ

Skönt när det funkar för någon! Vi tragglar med förvaltningsrätten" för tillfället". (Snart 1 års tid) Så vi har inte riktigt samma framgång! :/

Svar på tråden Tack för all hjälp!!!