Inlägg från: Fjärilslarv |Visa alla inlägg
  • Fjärilslarv

Lagar ni matlåda?

jag äter matlåda 99% av gångerna till lunch.
    Jag tycker inte att lunchmaten i den staden där jag bor håller måttet för att jag ska slösa pengar på den.
    Dessutom är jag student och det blir dyrt i längden.
    Idag ska jag dock äta lunch ute för ovanlighetens skull, men det är för att jag ska iväg på möte efter lunch.

• Fjärilslarv

vi lagar alltid minst 4 portioner av middagsmaten så att både jag och maken har lunchlåda. äter vi någon mat som inte passar sig i låda dagen efter, så har vi garanterat någon annan färdig matlåda i frysen. 

• Fjärilslarv

När jag var singel så lagade jag mat en gång i veckan och lagade då 14 matlådor som jag frös ned och som jag åt till lunch och middag veckan efter. brukade bli 3 olika rätter. det enda som inte funkar att frysa är kokt potatis tycker jag.

• Fjärilslarv

maken är mer noggrann med vad det ska vara för lådor, för han äter ur sin låda, jag lägger på tallrik så jag bryr mig inte så mycket. brukar bli sånna man köper i 4-pack med blåa lock. mängden brukar vara 5dl eller något sådant.

• Fjärilslarv
    daniellalundh skrev 2014-03-04 11:36:29 följande:
    Vanlig kokt potatis är inte så bra har jag märkt, men gratäng funkar bra tycker jag!
    ja gratäng går utmärkt, men just vanlig kokt blir läbbig tycker jag.
  • Fjärilslarv
    straw2008 skrev 2014-03-04 14:56:30 följande:
    Blir aldrig något över. Sen äter vi bättre mat hemma o det är ungefär samma pris som att äta ute att laga extra så det räcker till matlåda.
    är kostnaden för varje portion ni gör hemma runt 80kr?
  • Fjärilslarv
    straw2008 skrev 2014-03-04 16:38:30 följande:

Ca 60 kr, det är det jag snittar då jag äter ute eller köper mat för på lunchen. Vi äter som sagt dyr mat hemma. Färsk fisk skaldjur oxfile ekologiskt. Plus att vi är 4 i familjen som äter mkt.... Ska jag o min man ha matlåda måste jag alltså laga 6-7 portioner för att det ska räcka.
    ja 6-7 portioner är väl ingen konst...
Svar på tråden Lagar ni matlåda?