Inlägg från: ThisIsMyYear |Visa alla inlägg
  • ThisIsMyYear

Lagar ni matlåda?

Varken eller, jag köper storpack gorbys och tar med till jobbet, äter en till lunch varje dag. Sambon gör matlåda om det blir över av middagen, eller så köper han fryst mikromat.

Vi är lata helt enkelt ^^ Men det är billigt! Min lunch kostar ca 8 kr per lunch och hans ca 15 kr ^^

• ThisIsMyYear
    Fosfor skrev 2014-03-08 20:28:00 följande:

Jag tror soppa inte behöver vara så kaloririk. Jag lagar sällan efter recept utan använder gröna grönsaker i en soppa, röda i en och mer gulaktiga ( eller gurkmeja och curry) i en. Kanske spenat eller broccoli eller gröna ärtor i en, tomater eller rödbetor eller röda linser eller morötter i en och potatis, curry eller majs i en tredje. Sen stoppar jag ner överblivna korvsnuttar, kyckling eller så om jag har. Men numera blir det ofta vegetariskt, och mixerstavat när det kokat klart.

Så behöver jag inte skriva på burkarna vad det är för att kunna få lite variation. Tog jag en grön igår tar jag en röd idag .
    hur gör du då? mixar du grönsakerna + kokvattnet eller häller du bort något av kokvattnet? :p 
    Funderat på att göra soppa nån gång, men jag vill ha "klar" soppa, alltså typ buljong med potatis och morötter i, medan min sambo vill ha en matigare, tjockare, som en sån där grön eller röd som du skriver om :p 
Svar på tråden Lagar ni matlåda?