Inlägg från: Caroline 148 |Visa alla inlägg
  • Caroline 148

Vi som äter Metformin

Hej allesamman

Jag har PCOS och vårt första barn är ett IVF barn efter nått år ville vi skaffa syskon men efter några IVF behandlingar ansåg jag att det inte va värt det.....jag mådde skit o orkade knappt ta hand om det barn jag kämpat så för att få.
    Vi ställde in oss på att bara ha 1 barn och jag ville ta tag i min övervikt.....
    Jag läste runt på nätet och hittade en utredning om PCO och metformin. 
    Jag pratade med en gynläkare om detta men han ansåg att där inte fanns belägg för att detta funkade för viktminskning o PCO utan rekomenderade sallad o motion!!!!!!!
    Eftersom jag har problem med cyctor på äggstockarna dröjde det inte länge förren jag kom till en annan läkare, jag tog upp det även med denna som till motsats till den förra sa JA kan ju inte skada att testa.

Jag började med dem och döm om min förvåning när jag 3 mån senare blev gravid :) :) Jag hade gått på trippeldos Pergo  men inte ens haft äl och vid IVF hade vi aldrig fått ut särskilt många ägg och inga så bra att de gick att frysa.
    Vid denna tiden så hade inte många testat Metformin och min läkare var minst sagt förvånad men sa direkt att det måste ha med dem att göra

Nu har det gått 9 år sen dess och jag blir så glad att läkarna idag många gg kombinerar Metformin O Pergo tänk om jag fått det när vi startade vår utredning för 16 år sen det hade kanske sparat en massa tårar.

Kram till er alla o lycka till Caroline

Svar på tråden Vi som äter Metformin