Anonym (KUL) skrev 2014-03-06 09:38:02 följande:
Kul att TS vill få voxra för att bli extra pigg o få sexlust.... aldrig tänkt att vi friska människor OXÅ skulle vilja ha det så ? Det är liksom helt normalt att vara utmattad o inte ha sexlust, iaf bland alla jag känner. Köp eget amfetamin på gatan o ta så mkt du bara orkar ? Lovar du blir pigg.
Har du aldrig tänkt på att jag också skulle vilja kunna känna mig utmattad men veta att det går över av sig självt efter ett tag?
Har du aldrig tänkt på att jag också skulle vilja veta att min sexlust beror på omständigheter som ett kasst jobb, stökigt hem eller en partner jag inte längre attraheras av?
Har du aldrig tänkt på att jag skulle ge precis vad som helst för att inte behöva sova middag eller 16 timmar per dag för att trötthet och depression är så förlamande?
Har du aldrig tänkt på att jag både hatar och älskar det faktum att jag är produktiv, intelligent, social och kompetent och kan charma folk till höger och vänster. Dra igång projekt, leva livet och vara genuint lycklig.
Har du aldrig tänkt på hur mycket jag hatar att falla ner igen efter den där ovan nämnda perioden? Att "let people down", känna hur ingenting längre spelar någon roll och hur jag helst av allt önskar att jag vågade ta livet av mig själv? Veta exakt hur värdelös och störd i huvudet jag är?
Har du aldrig tänkt på att jag vill leva mitt liv på ett sätt som fungerar för mig? Där jag är stabil och har en fungerande relation till de som står mig närmast. Och inte minst ha en relation med min man där sex är ett positivt och närvarande inslag? Jag vägrar att resignera i en asexuell relation, och jag vägrar att utsätta honom för det.
Jag har aldrig varit utan sexlust när jag varit omedicinerad eller hypo. Jag älskar sex - egentligen. Så varför ska jag inte ha rätt till det?