Inlägg från: 28ochbarnlös |Visa alla inlägg
  • 28ochbarnlös

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Tänkte också hoppa in här Glad Har pcos och varit utan p-piller i ett år med dåliga resultat. Mens två ggr under hela året, senast i augusti, och endast en ägglossning under hela året. Är inte överviktig men har tyvärr gått upp sex kilo Skäms sedan jag slutade med p-piller. Har nu blivit satt på metformin och provera, och ska ta pergotime när mensen kommit igång. Hoppas att det tar på första försöket Glad

• 28ochbarnlös
    linda4444 skrev 2014-03-19 13:30:15 följande:
    Märkte för ett par dagar sedan att jag började få lite vattniga och slemmigt genomskinliga flytningar, samtidigt som jag började få ont i brösten. Tänkte då att jag skulle testa ägglossningsstickorna jag beställde för lääänge sen. Det var sådana här billiga tester (2 streckstest). Och båda strecken blev lika starka. Min man tyckte t o m att ägglossning strecket var tydligare ( jag berättade inte vilket streck som var vilket). Blev ju överlycklig då vi såg det. Men sedan läser jag på olika sidor här på familjeliv att dessa test inte är tillförlitliga när man har pcos. Prövade stickorna redan förra veckan med det gav inte lika tydliga streck. Är det någon som har pco och bruka använda sig av ägglossningtest? Vad får ni andra för symtom?
    det stämmer att det inte är tillförlitligt eftersom det hormonet som utsöndras under en "normal" människas äl är ständigt förhöjt hos oss med pco. Jag hade många svaga streck, men att ditt var så pass starkt kan innebära att du faktiskt hade ägglossning. Det är ju inte omöjligt att ägglossa med pco Glad
  • 28ochbarnlös
    linda4444 skrev 2014-03-20 11:32:31 följande:

Okej. Låter ju som att dom funkar! Hade som sagt en stegring från söndag till tisdags, där strecken på tisdagen var lika starka, t o m var "ägglossningsstrecket" starkare än kontrollstrecket. Min man som absolut intr visste vilket streck som var vilket tyckte också det. Igår (alltså dagen efter) var strecket betydligt svagare. Så någontin måste ju ha hänt i tisdags. Går värdet ner så fort som efter 24 timmar? Nån som vet?
    Japp. Det är en peak i ca 1-2 dygn och sen sjunker det drastiskt. Det brukar faktiskt finnas bilder på ägglossningskurvan i instruktionerna på testet. Men det beror kanske på vilken variant du köper. Om du inte hittar kan jag lägga upp en bild till dig.
  • 28ochbarnlös

Meh.Rynkar på näsan Idag ,dag 3 med metformin,  har biverkningarna kommit. Dålig i magen, men det står att man kan bli det i början innan kroppen vant sig. Aptiten är i alla fall rejält dämpad så det är ju positivt. Ska bli spännande hur kroppen reagerar på alla dessa piller.

Linda4444, visst släpps ägget efteråt. Stod 36 timmar någonstans, så det kan nog stämma det du sa inom 48 timmar.

• 28ochbarnlös

sannatherese : pergotime ska stimulera ägglossning. linda4444 : jag äter fil med frön, lax med broccoli, lite frukt och annat. Så det handlar nog inte om kolhydrater i mitt fall 😔

• 28ochbarnlös
    linda4444 skrev 2014-03-21 08:28:15 följande:

Försök hålla ut. Biverkningarna går över.. nu mår jag jätte bra av Metforminet. Dom dagar jag glömt så mår jag illa av det istället. Har dock gjort misstaget att äta metforminet samma dag som jag ska dricka alkohol. Kroppen går helt bananas och jag blir full efter 2 glas vin. Så dom få gånger jag vill dricka vin och festa till det, så skippar jag metforminet den dagen. ( vet att man helst inte ska dricka alkohol överhuvudtaget när man försöker få barn, men jag vill kunna leva lite under tiden..) hur resonera ni andra kring det? Avstår ni sådana saker nu?
    Ok, det låter ju hoppfullt Glad Har ganska mycket distans till alkohol på grund av att jag har ett par nära släktingar som varit alkoholiserade. Däremot kommer jag äta brie och mycket fisk (var den än kommer ifrån) till jag plussar.  Det jag kommer att sakna är sådant som inte funkar ihop med metforminet ,som bröd, nudlar, potatis och sånt. Fast jag vet att jag inte borde äta det alls. Men jag tycker det är lite orättvist, andra kommer ju undan med det. Och att antagligen inte kunna synda med en halv pizza en gång i månaden ens. Det känns lite drygt. Men å andra sidan har min aptit minskat rejält med metforminet. Men blir illamående av fil,frön och bär på morgonen. Det är inte min grej alltså.Urk. Äter ägg ibland, men det finns inget som kan ersätta en god macka för mig. Maten är nog jobbigast för mig.
  • 28ochbarnlös
    jemo2014 skrev 2014-03-21 09:41:12 följande:
    Nej, enligt mig är det farligt att låta vanliga livet vara på paus för att det kanske blir ett barn i framtiden. Jag menar, jag har försökt bli gravid i över ett år och jag måste försöka få leva som vanligt, annars skulle jag bli ännu mer nedstämd än jag redan är. Metforminet gör dock att jag mår jättedåligt av alkohol, trots att jag försöker dricka mellanöl, varannan vatten och måttligt blir jag väldigt snabbt berusad och har kräkts varje gång. Bra tips att skippa Metforminet när det vankas alkohol! Ska ha 30-årsfest i början av maj och är redan nervös för hur jag ska kunna hantera alkoholen!
    Du har rätt i det. När jag insåg hur svårt det skulle bli kunde jag knappt koncentrera mig på min utbildning. Men det är inte bra att göra så mot sig själv. Det finns så mycket annat i livet.
  • 28ochbarnlös
    linda4444 skrev 2014-03-22 10:40:41 följande:

Ja, jag känner precis likadant. Det här med att avstå vissa saker skapar stress och ångest. Och just stress tror jag påverkar barntillverkningen mer än ett glas vin nån gång nu och då. Vi försöker planera en resa till sommaren, men känner samtidigt ett litet motstånd "tänk om jag är med barn då, då kanske vi inte kan fara, vi behöver pengarna till barnet istället, tänk om jag mår så illa att jag inte klarar av en resa" och tänk om vi får våran tid för ivf. Vill samtidigt ha något annat att längta till(än ett barn) men vågar samtidigt inte riskera chansen till ett....
    Jag tänker resa i oktober vare sig jag är gravid eller inte. Har grubblat lite över det, men blev lugnad av min syster. Ska teckna en extra försäkring bara. Men visst det handlar ju om ekonomi med.
    linda4444 skrev 2014-03-22 10:43:07 följande:

Jo maten är himla jobbig ibland. Ibörjan var jag motiverad och var riktigt duktig på hålla mig till lchf. Men eftet 3 månader och inget plus tappa man litr motivation. Kvittot på ansträngingen är ett barn. Det är bara det att vi aldrig vet när vi få kvittot, OM vi får det. .
    Sen känner jag mig annorlunda med metforminet. Har tappat 1 kg på fem dagar, och så snabbt brukar det inte gå (oavsett hur duktig jag är). Så jag hoppas att jag ändå kommer att kunna synda lite Drömmer.

Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.