linda4444 skrev 2014-03-22 10:40:41 följande:
Ja, jag känner precis likadant. Det här med att avstå vissa saker skapar stress och ångest. Och just stress tror jag påverkar barntillverkningen mer än ett glas vin nån gång nu och då. Vi försöker planera en resa till sommaren, men känner samtidigt ett litet motstånd "tänk om jag är med barn då, då kanske vi inte kan fara, vi behöver pengarna till barnet istället, tänk om jag mår så illa att jag inte klarar av en resa" och tänk om vi får våran tid för ivf. Vill samtidigt ha något annat att längta till(än ett barn) men vågar samtidigt inte riskera chansen till ett....
Jag tänker resa i oktober vare sig jag är gravid eller inte. Har grubblat lite över det, men blev lugnad av min syster. Ska teckna en extra försäkring bara. Men visst det handlar ju om ekonomi med.
linda4444 skrev 2014-03-22 10:43:07 följande:
Jo maten är himla jobbig ibland. Ibörjan var jag motiverad och var riktigt duktig på hålla mig till lchf. Men eftet 3 månader och inget plus tappa man litr motivation. Kvittot på ansträngingen är ett barn. Det är bara det att vi aldrig vet när vi få kvittot, OM vi får det. .
Sen känner jag mig annorlunda med metforminet. Har tappat 1 kg på fem dagar, och så snabbt brukar det inte gå (oavsett hur duktig jag är). Så jag hoppas att jag ändå kommer att kunna synda lite

.