• EnBoll

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Hoppar också in här om det är ok?!:)

Har försökt sen i somras att bli gravid, men har just fått veta att jag har pco.

Äter just nu provera, sista tabletten imorgon, sen väntar första kuren pergotime, känns spännande!:)

Ska ta en halv tablett av pergo om dagen bara nu första kuren, äter ni andra också bara en halv?!

• EnBoll

Är nu inne på mensens andra dag så snart börjar jag med min första (halva) pergokur. Blir dock ingen uppföljning med vul på den, utan endast ett blodprov i mitten på april.

Är det inte vanligast att pergon följs upp med vul så att man inte blivit överstimulerad?

• EnBoll

Nu är jag på cd 13 så det är ju några dagar sen jag slutade med min första pergokur. Har ni koll på vilken dag ni fått äl av det, om ni fått?

Jag fick ingen biverkning av pergon och inget känns annorlunda mot för vad det brukar, så det känns inte som det kommer funka med denna halva enkeldos. Denna väntan alltså...

• EnBoll
    28ochbarnlös skrev 2014-04-09 19:27:07 följande:
    Bara jag som inte vill ha tvillingar ?

Inte jag heller!
  • EnBoll

Nu är jag på dag 31 i cykeln efter min första halva enkeldos pergotime. Min gyn har semester i flera veckor så jag kommer inte få veta före 5 maj om jag fick äl eller ej, är ju en evigheeet!:(

Har iaf haft mensvärk i typ en vecka men ingen mens! När kan man ta ett graviditetstest? Är ju ändå på dag 31 nu.. känner mig helt uppgiven.

• EnBoll

Jahapp..blev ingen äl av min första kur pergo har jag nu fått bekräftat. Det var en halv enkelkur.

Har nu börjat med provera för att sen starta nästa, en enkelkur, sen har mottagningen sommarstängt. Så lyckas det inte på denna kur får vi vänta tills de öppnat igen.

Allt känns så himla hopplöst. Vill bara ha ett plus nu!!

• EnBoll
    lindavik skrev 2014-05-07 20:58:54 följande:
    Förstår att allt känns hopplöst. Men du kan trösta dig med att du åtminstone än så länge endast har provat en halv enkelkur. De måste ju börja någonstans och de vill heller inte sätta in för stor dos. Se det som positivt att de tar det säkra före det osäkra, även om det tar lite längre tid. De gjorde samma sak med mig, fast då började de faktiskt med enkel kur direkt av Letrozol och det funkade inte. Fick därför prova dubbel kur Letrozol som jag svarar jättebra på. 

Har du frågat kliniken om de har samarbetskliniker som de samarbetar med när de själva har sommarstängt? Jag vet att min klinik har samarbetskliniker.

Tappa inte hoppet, förhoppningsvis kommer det funka även för dig.

Tack för värmande ord!! :)

Jag bor dock i en liten stad, så utöver den privata mottagning jag går, finns bara den inne på sjukhuset, där dom har ett väldigt högt tryck, så det går tyvärr inte.

Vad härligt för dig att det fungerade, blev du gravid då?:)

Jag har egentligen inte tappat hoppet helt, känner mig bara lite stressad. Är bara på andra dagen provera, och måste "skynda mig" att få mens på den, annars hinns inte ens denna enkelkur pergo med innan det blir somnarstängt!
  • EnBoll
    Gweny skrev 2014-05-07 22:56:27 följande:
    så synd det inte blev någon äl. Är så frustrerande med dessa sommarstängningar, känns som en evighet ju att vänta.  Min läkare skrev ut för 3 enkelkurer med en gång, men vet ju inte vad hon säger om att köra på med det om det inte tar sig.

Verkligen! Nu vet inte jag hur länge min mottagning har sommarstängt, skulle gissa på mycket mer än 4 veckor. Så fungerar inte denna kur blir det en lång väntan.

Får du ta dina enkelkuree över sommaren även om din klinik är stängd?
  • EnBoll

Hej tjejer!!

Nu blir det nya tag här, är på cd 1 idag så på onsdag börjar jag en enkelkur pergo, sist tog jag ju bara en halv, som det inte blev någon ägglossning på.

Sen ska jag på vul på cd 9, känns verkligen i tidigaste laget (?) Men det måste bli då för sen blir det sommarstängt på mottagningen.

Ååå vad jag hoppas på denna kur!!! Har ingen lust att sitta och vänta på att mottagningen sks öppna efter sommaruppehållet för att få ny behandling! Måste lyckas nu

• EnBoll
    CattiM skrev 2014-05-16 03:53:52 följande:
    Jodå. Det verkar så Min första pergotimekur, dubbel. Mitt andra barn.

GRATTIS!!
  • EnBoll
    28ochbarnlös skrev 2014-05-19 20:53:12 följande:
    ja det är tidigt, men förhoppningsvis är du en av de som får ägglossning cd 14 och inte 19 som jag

när jag går på vul cd 12 har jag bara äggblåsor på 12 mm, men det viktigaste är ju att man ser att det inte blir för många ägg.

Jag hoppas att de går att se nått vettigt då :) hoppas sååå mycket på denna kuren nu :)

Hur går det för dig??:)
  • EnBoll
    28ochbarnlös skrev 2014-05-20 17:35:27 följande:
    Är på cd 17 och äl-test visar positivt idag, så jag har nog själva Ägglossningen imorgon eller på torsdag. Så det är nu det gäller. Men så har vi gäster som ska sova över imorgon (är det inte typiskt det händer aldrig i vanliga fall haha)

Haha typiskt men det ordnar sig nog ändå!!
  • EnBoll

Idag är jag på cd 9 och har gjort vul, efter idag stänger kliniken och öppnar igen i mitten på augusti.

Vulet gick inte så bra, kroppen verkade inte ha reagerat men för säkerhets skull ska vi ej ha oskyddat sex nästa vecka.

När kliniken öppnar igen ska jag få börja med sprutor istället, men det är en lång väntan över hela sommaren tills dess. Känns jättejobbigt det här.

• EnBoll
    ceebee skrev 2014-05-28 00:53:01 följande:
    Förstår att det är tungt...går också och väntar. På provsvar, men ändå. Får ju ingen mer pergo innan de kommer. Ingen bebis i sikte efter första cykeln med metformin och nu har bästa vännen dessutom fått sitt första barn. Jag vill vara glad och trodde väl att jag var förberedd, men jag bröt fullständigt ihop när jag fick mms:et. Blir så himla skamsen att deras lilla skatt får mig att bryta ihop, men det är ju liksom helt ovisst för mig om jag nånsin kommer få uppleva samma sak!

Det är väntan som är värst!

Men innan vi börjar med sprutorna i augusti så ska sambons göra spermaprov och jag ska spolas. Min gyn lät iaf väldigt säker på att vi kommer lyckas när jag får börja med sprutorna, men det är ju sååå långt bort:(

Jag har flera i min omgivning som är gravida så jag vet vad du menar. Nu har ju vi redan en 3åring så om det absolut inte skulle bli ett till barn har vi iaf våran lilla tjej! :)

Tycker det är värre för er som inte redan har en liten!!
  • EnBoll
    Gweny skrev 2014-05-31 10:58:00 följande:
    JAG ÄR GRAVID!!!!  :-O    Är helt i chock!! 

Vi hade slutat hoppats, väntade på behandling ju!!  Igår när jag letade efter en sak, så hittade jag ett gravtest, testade mest för skoj skull, då mensen uteblivit läänge, som den gjort innan i många månader. Nästan med en gång dök det upp ett plus!! Jag fattade ingenting, vaa?? Helt chockad jag och sambon, så i morse sprang vi iväg och köpte ett digitalt!!!  Hur är det möjligt, efter 1års kämpande??? Måtte det gå bra nu.

Grattis! Så roligt!
  • EnBoll

uote=73367634][quote-nick]28ochbarnlös skrev 2014-06-03 14:14:53 följande:[/quote-nick]Ceebee jag håller med. Alla kämpar så här inne, så jag hoppas det smittar av sig. Jag har testat mig fyra ggr nu (hehe jag vet, lite extremt) och jag är nästan helt säker på att jag är gravid. Så här såg det ut nyss [/quote]

grattis!

• EnBoll
    Moasmostermia skrev 2014-06-05 11:41:36 följande:
    Nytt vul idag cd 18. Slemhinnan såg bra ut med inga äggblåsor som växt. Hoppet har lämnat mig och gömt sig. Ska tillbaka igen på tisdag men känner verkligen inget hopp. Känner mig totalt värdelös som kvinna. De kör semesterstängt fr.o.m. Fredag nästa vecka så över sommaren blir de att göra allt för att bli av med ett x antal kg. Sedan efter sommaren ska jag börja med sprutor. :/. Någon som gjort de?

Då är det samma resa som väntar oss efter sommaruppehållet då, då börjar vi också med sprutor..
Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.