• Gweny

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Vad glad jag blev att hitta eran tråd, hoppas få vara med.

Har precis fått konstaterat PCO(S) jobbigt, samtidigt befriande att få bekräftelse och en förklaring på år av sockersug, humörsvängingar, acne osv och att man inte är ensam om att ha det.

Vi har försökt få barn sen i juni förra året och ingenting har hänt.(jag har barn sen innan, men inte han)  jag måste gå ner i vikt sa gynekologen och vi har nu börjat fertilitetsutredning. lämnat in prover för kolla infektion och mina hormoner. Idag ska även sambon lämna spermaprov.

Vi har pratat länge om att äta LCHF eller iallafall lågkolhydratmat(sambon behöver gå ner med)   
    men är fruktansvärt jobbigt, men för ens hälsa och kunna få en liten måste ju få upp motivationen. 

Nu väntar vi på ny tid för samtal om fortsatt behandling.  

• Gweny
    jemo2014 skrev 2014-04-01 13:22:46 följande:
    Livet är jobbigt när man inte vet om det kan bli barn i framtiden. Nu står ett jobberbjudande på tur, ett ordentligt kliv i karriären med fet lön, mycket ansvar, massa tjänsteresor och såklart: provanställning. Är detta rätt i tiden? Men tänk om jag går miste om jobbet och sen inte blir gravid i alla fall?
    Tänk att man ska behöva tänka så här som kvinna. Inte konstigt att det är ojämställt.
    Nä uch, kan tro att det känns väldigt klyvet! Har själv valt bort nytt jobb och lagt ny utbildning på längre sikt, för jag tänkte ju såklart att vi skulle bli gravida inom några månader. men tjiii fick vi.
  • Gweny

jemo2014>> Jag är väl blåögd och lever på hoppet att snart bli gravid.
    Sen avvaktar jag lite, har planer att helt byta yrke/inriktning. Nu kommer det ut ett jobb i höst/vinter som jag är sugen att söka. så vi får väl se vad som händer.

• Gweny
    Moasmostermia skrev 2014-04-02 10:54:45 följande:
    Kul att vi blir fler i gruppen. Själv var jag på vul idag igen. På cd 18. Inget hade hänt sedan jag var där sist i fredags, så nu ska jag börja om med primolut nor sedan blir de trippelkur mer pergotime. Hoppas att de kommer funka... Någon som käkat trippelkur.?

Hur kan trippelkur påverka med biverkningar osv, sa dem nåt om det?
  • Gweny
    lejonhjärtat skrev 2014-04-02 19:43:18 följande:
    Hej på er. Jag har en pergotjej som fyller 2 i december och nyligen börjat få regelbundna cyklar aldrig haft de förut. Brukar annars ha vart annat år. Så vore underbart att få till det naturligt. Har någon av er lyckats så?

Jag har fått naturligt förr. Men nu äldre, tyngre och oregelbunden mens med äl sällan.
  • Gweny
    lejonhjärtat skrev 2014-04-03 11:28:45 följande:
    Ok spännande då kanske de funkar då. ?

Läst om andra det gått för, så man kan ju försöka. Nu dock behöver jag hjälp, så hoppas få ny tid snart.
  • Gweny
    28ochbarnlös skrev 2014-04-03 18:33:11 följande:
    Imorgon är det dags för första pergotime-tabletten! Hoppas på att slippa för många biverkningar. Det som blir det blir. Även om jag får ägglossning är det bara 25 % chans att blir gravid. Så jag tar det för vad det är...en chans. Som flera skriver här finns det ju så mycket annat som pågår samtidigt i livet. Jag kommer att försöka bli gravid men om jag inte blir det får jag ju leva på som vanligt med utbildning och jobb..Får ta det som det kommer och planera några månader i taget.
    hoppas du slipper biverkningar och snart får plusa.   
    Själv står tiden still just nu i väntan på massa provsvar och förmodligen tid för att se om vi också ska sätta igång med det.
  • Gweny

idag när jag kom hem låg det 2 brev i brevlådan, var våra provsvar!!  Sambons simmare är bra!  sååå skönt och även våra infektionsprover och mina hormon. Dock var mina för sköldkörteln lite låga, konstigt, då jag tog det i Januari och då var det inget. doktorn hade iallafall skickat så jag ska kolla upp det på medicin, men betvivlar att det är något, då första inte visade något.

Med detta facit i hand, så hoppas jag att vi kan få hjälp med tabletter för att få igång min ägglossning, så borde våra chanser vara bra. Jag har ju ändå fina ägg och lyckats förr och han har bra simmare. Känns hoppfullt nu iallafall. Dock stod det inget om tid för att komma in på besök igen. Men nu är vi ett steg närmare.

• Gweny

lindavik>> hur stora ska lagom färdiga äggblåsor vara, så dem släpper?

• Gweny

lindavik>> tack för förklaringen, helt ny med detta om äggblåsor osv.  låter ju vääldigt lovande för eran del och ett fint ägg som växer, så spännande. håller tummarna. Skrattande

Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.