• ceebee

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Hej! Blev så glad när jag hittade denna tråd, tänkte hoppa in här! PCO, en enkelkur och 2 dubbelkurer pergo senare och ingen bebis än.. :( Fick min mens i lördags. Reagerar bra på pergon och får ÄL varje månad. Vet inte hur ni andra blir ordinerade att ta pergo, men jag får bara utskrivet varannan cykel. Vi har alltså haft hjälp i ett halvår ungefär men försökt sen början 2012. Jag har vetat om att jag har PCO i 6 år. Nu ska maken lämna SP imorgon, äntligen. Nervöst men skönt att flytta fokus lite från mig ett tag. Börjar med Metformin nu med, får se hur det påverkar det hela.

Håller tummarna för oss alla! 

• ceebee

Tack för era svar på min fråga! Verkar vara lite delade meningar med det där alltså. Jag har ju turen att ägglossa på varje cykel, även de utan Pergo nu så det är väl därför vi kör varannan antar jag.

Nu har maken i alla fall presterat sitt - så nu väntar vi nervöst på svar. 2-3 veckor skulle det ta... GAH! Är rädd att vi också kommer att hamna mitt i sommarstängd mottagning...men försökte vara lite förutseende och påpekade det till läkaren nu så får vi se om jag får ett recept för fler uttag än ett.

Känns så skönt att ha er i samma sits att dela det här med, känns inte som att andra förstår liksom. Min bästa vän föder närsomhelst och de blev gravida på försök nr 2..och alla andra vi känner har redan fått barn och går å värper på det andra... Känns verkligen som ett utanförskap detta! Trots att vi självklart skaffar barn för vår egen skull, men ändå....

• ceebee
    28ochbarnlös skrev 2014-05-09 14:28:21 följande:
    Jag har aldrig förstått meningen med att ta pergotime när man ägglossar själv. Varför gör man det? Det kan ju inte vara för att få flera ägg, för då får man ju inte ens försöka.
    Jag tror jag var lite otydlig i mitt tidigare inlägg..så här kommer en förklaring!

Jag har alltid haft oregelbunden mens. Den har kommit lite som den känt för, ibland har jag varit utan i 7-8 månader. Jag ägglossar alltså inte naturligt utan det är ju kroppen som "sköljer ur" ibland. MEN sen när jag och min man sökte hjälp för att skaffa barn i höstas (vi har inte använt skydd på 4-5 år) så fick jag prova Pergotime. Sen dess har jag ägglossat varje månad, trots att jag pausar varannan! :) Det var det jag menade.

Jag tar alltså pergo ena cykeln, paus nästa och sen pergo igen och så har det rullat på. Jag ska in i min fjärde kur nästa cykel förutsatt att makens simmare är OK. Denna gång är det dock 2 cyklers uppehåll med pergo, så vi får se hur det går denna gång - om det blir någon ÄL. Troligtvis finns det inget spår av Pergo kvar i kroppen min så det lär bli knepigt. Bävar inför att behöva ta Primolut för att få mens, gick upp säkert 4 kg av den...
  • ceebee
    28ochbarnlös skrev 2014-05-09 20:54:01 följande:
    Vad kommer upp i instagramflödet idag? Inte mindre än två gravidmagar...lite frustrerande när man känner sig som den mest okvinnliga kvinnan i världen som inte ens kan ge sin man ett barn. Suck.
    Usch vad jobbigt! Det är verkligen nedslående tycker jag...förstår precis vad du menar med att man känner sig okvinnlig. Det är hemskt! Rynkar på näsan
  • ceebee
    CattiM skrev 2014-05-15 06:17:44 följande:
    Jag vet ju att det är löjligt att jag ens frågar.....BIM-3. Igår var det helt blankt....idag, ja jag vet inte. Spökstreck?!
    ( svårt att ta bild) 
    Tycker man kan ju skönja nåt där! Testa imorgon igen - borde väl visa nåt då. Glad Vad spännande!!
    Håller alla tummar och tår för dig!
  • ceebee
    EnBoll skrev 2014-05-27 16:53:45 följande:
    Idag är jag på cd 9 och har gjort vul, efter idag stänger kliniken och öppnar igen i mitten på augusti.
    Vulet gick inte så bra, kroppen verkade inte ha reagerat men för säkerhets skull ska vi ej ha oskyddat sex nästa vecka.
    När kliniken öppnar igen ska jag få börja med sprutor istället, men det är en lång väntan över hela sommaren tills dess. Känns jättejobbigt det här.
    Förstår att det är tungt...går också och väntar. På provsvar, men ändå. Får ju ingen mer pergo innan de kommer. Ingen bebis i sikte efter första cykeln med metformin och nu har bästa vännen dessutom fått sitt första barn. Jag vill vara glad och trodde väl att jag var förberedd, men jag bröt fullständigt ihop när jag fick mms:et. Blir så himla skamsen att deras lilla skatt får mig att bryta ihop, men det är ju liksom helt ovisst för mig om jag nånsin kommer få uppleva samma sak! Gråter
  • ceebee

Men det är ju helt fantastiskt Gweny! Stoooort grattis!!! Kan inte förstå lyckan att få reda på det sättet! Hjärta

• ceebee
    28ochbarnlös skrev 2014-06-02 09:30:39 följande:
    Det är egentligen för tidigt att testa (äl+11) men vad tror ni? Är det ett spökstreck? Har aldrig fått något på mina andra graviditetstest. Alla visade ett streck förra cykeln.

Jag ser också ett! Åh vad spännande!!
  • ceebee
    linda2345 skrev 2014-06-03 12:02:48 följande:
    Testade med minipris-testers graviditetstest imorse. Då min mens är en dag sen (bm+1) fick ett svagt svagr streck inom 5 minuter. Testade även igår och då blev det inget streck förens efter tiden gått, och då blev det kraftigare och kraftigare. Men som sagt det var efter dessa 5 minuter. Så de testet är ju inte till förlitligt. Har någon av er erfarenhet av dessa tester?
    Försökte ladda upp en bild ( med mobilen) men de går inte.
    Men åh! Vad är det som händer??? Glad Verkar ju som att plussen fullkomligt trillar in!
    Hade jag varit som ni (28ochbarnlös + linda2345) hade jag köpt ett digitalt test nyss! Flört

Vill så gärna testa, men har ingen som helst koll på varken äl eller bim denna cykel...tror tyvärr att allt är förskjutet rätt rejält. Om man ska gå på mina föregående cykler det senaste halvåret så är jag på äl+12 idag... Man kan ju hoppas att det är nåt smittsamt i den här gruppen, och att alla plötsligt plussar på löpande band. Skrattande
Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.