Inlägg från: linda2345 |Visa alla inlägg
  • linda2345

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Testade med minipris-testers graviditetstest imorse. Då min mens är en dag sen (bm+1) fick ett svagt svagr streck inom 5 minuter. Testade även igår och då blev det inget streck förens efter tiden gått, och då blev det kraftigare och kraftigare. Men som sagt det var efter dessa 5 minuter. Så de testet är ju inte till förlitligt. Har någon av er erfarenhet av dessa tester?

Försökte ladda upp en bild ( med mobilen) men de går inte.

• linda2345
    ceebee skrev 2014-06-03 13:38:28 följande:
    Men åh! Vad är det som händer???  Verkar ju som att plussen fullkomligt trillar in!

Hade jag varit som ni (28ochbarnlös + linda2345) hade jag köpt ett digitalt test nyss! 

Vill så gärna testa, men har ingen som helst koll på varken äl eller bim denna cykel...tror tyvärr att allt är förskjutet rätt rejält. Om man ska gå på mina föregående cykler det senaste halvåret så är jag på äl+12 idag... Man kan ju hoppas att det är nåt smittsamt i den här gruppen, och att alla plötsligt plussar på löpande band. 

Jag vågar inte tro något än då jag ha lite mensvärk och strecket var så svagt. Har varit idag och köpt apotekets egna test. Ska testa digitalt test till helgen då de kan visa negativ om den där hormonnivån inte är tillräckligt högt. Tydligen fördubblas nivån varannan dag. Men som sagt, känns som mensen är påväg:(

Lite lustigt känns de då vi ska påbörja ivf till veckan.

Det är så härligt att höra att andra ha plussat, då vet man att det kan funka för eb själv med! Är övertygad om att vi alla komma få vårat efterlängtade plus snart !
  • linda2345
    ceebee skrev 2014-06-03 15:12:00 följande:
    Jag förstår att du är återhållsam med tron, jag känner samma sak. Går fullständigt in i väggen när jag ständigt tror mig vara gravid, känner liksom alla symptom som finns, och sen får jag mens bara nån dag senare... Så det är INTE kul. Menar inte att spä på den känslan, hoppas du inte tog illa upp.

Jag är fullkomligt gasig i magen och har så varit i nästan en vecka nu, och då inbillar jag mig såklart att det är gravidtecken, men jag är antagligen bara desperat som vanligt... Jag kanske också slår till med ett test i helgen om inte mensen kommit innan dess. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte kunna kontrollera min nyfikenhet längre än till dess, även om jag vet att det är högst osannolikt att jag är gravid.

Ja, det där med gravidtetstecken är ju himla individuellt. En del känner iingenting överhuvudtaget. Och vissa får alla symtom. Graviditetssymtom kan ju tyvärr förknippas med symtom vid mens. Förutom att mensen inte kommer.

Ska testa nu varje dag och se om strecket blir starkare. Kommer inte kunna hålla mig.

Har du pcos? Vad ha du fått för behandlingar?
  • linda2345
    ceebee skrev 2014-06-03 16:11:52 följande:
    Ja jag har PCOS, har fått primolut i höstas och sen pergo 3 kurer varannan cykel fram till nu. Maken har precis fått svar på sitt spermaprov som visade på viss nedsatt rörlighet, så han ska lämna ett nytt prov då det tydligen kan bli dåligt prov av stressen att lämna ett på plats. Får väl se hur det går nästa gång.

Nä - systrarna mina har inte känt något vid sina graviditeter, de har PCOS båda två. Så jag tror inte att jag hör till den skaran som känner något, tror faktiskt att jag brukar bli lite halvkrasslig i magen innan mens. Nu har jag ju inte haft pergotime sen 3 kurer tillbaka, så det är väl högst otroligt att jag skulle haft äl själv...

Då måste din pcos gått i arv. Jag har ingen i min släkt som har haft/har pcos. Men det verka ju väldigt hoppfullt att dina systrar kunnat bli gravid:) så du ha alla chanser. Dom flesta med pcos blir ju gravida tillslut. Vägen är bara olika lång.

Testade igen imorse med minipris-tester. Fick ett svagt svagt streck efter 4 min..och sedan blev de starkare å starkare. Dock ett tag efter tiden gått ut (5 min) . Sjukt förvirrad. Vågar inte hoppas.
  • linda2345
    Gweny skrev 2014-06-04 13:45:33 följande:
    Nu har jag varit på vul och vi fick se ett litet hjärta slå!!  vilken lycka, allt såg bra ut och hon räknade till v 6+1. så jag gissade rätt. Jag har nog haft senare ägglossning eller att ägget fäst senare sa hon. (jag har haft såna långa cykler)  Men en liten 3 mm plutt var det, och ändå såg man hjärtat, helt fantastiskt. Hoppas nu att h*n är en liten kämpe! 

Åh så himla kul! Vad fränt att man kan se hjärtslagen så tidigt i graviditeten. Begärde du att få komma i vecka 6? Har för mig att man inte gör första vul förens efter vecka 12?
  • linda2345
    linda2345 skrev 2014-06-05 07:11:28 följande:

Kan någon hjälpa mig att tyda detta graviditetstest ? BM+3
    Glömde skriva att strecket blev tydligare och tydligare trots utgången tid
  • linda2345
    Gweny skrev 2014-06-05 09:03:05 följande:
    Jag ser ett streck iallafall!! ska ju gälla även om det är svagt. När jag blev gravid med min dotter, så fick jag bara svaga kantlinjer på testen.

Ja.. jag vill gärna tolka det som positivt. Att jag är gravid. Prövade två olika graviditetstests och båda fick samma resultat.
  • linda2345
    Gweny skrev 2014-06-05 12:54:40 följande:
    >Frågan är om du ska ha is i magen och testa om några dagar igen, eller köpa digitalt.

Jag ha köpt ett digitalt test nu så jag tänkte vänta tills på söndag å testa det. Då borde den där hormonnivån gått upp ännu mer:)
  • linda2345
    Gweny skrev 2014-06-05 16:39:41 följande:
    Inte dåligt om du kan hålla dig till dess!  håller tummarna för det visar positivt. 

Ja, jag tycker testen va dyr så jag vill inte slösa på det för tidigt; )
  • linda2345
    ceebee skrev 2014-06-06 09:49:53 följande:
    Jag håller också tummarna då! Superspännande!

Är digitala tester känsligare än "vanliga? "
  • linda2345
    ceebee skrev 2014-06-06 17:36:37 följande:
    Jag har uppfattat det som att de ger ett definitivt svar, om man har fått spökstreck t.ex. så är det ju svårtolkat på ett vanligt test. Men jag har ingen erfarenhet av det.

Kan ju nämna att jag testade mig imorse, och det fanns ett superdupersvagt spökstreck...alltså nästan helt omöjligt att se men jag frågade maken om han såg nåt och det gjorde han! Han har aldrig tidigare sett nåt gravtest. Man fick liksom vinkla det och kunde då skönja strecket, men det syntes inte på håll liksom. Så nu är det mäkta nervöst...men jag vågar verkligen inte hoppas på nåt... Tänkte att jag skulle testa varje dag nu tills nåt annat händer för det är ju bra om det finns ett positivt test även om det skulle bli ett tidigt missfall eftersom maken är under utredning. Det skulle ju kväva alla misstankar om att det skulle vara nåt fel på honom.

Åh va roligt:) alltså. Ser man något så är det ju något som händer. Hade aldrig själv någonsin fått ett ända utslag överhuvudtaget, så när man börjar se streck så är det något annorlunda i kroppen som händer. Håller verkligen tummarna:) blev strecket starkare efter att tiden gått ut?:)
  • linda2345

ceebee skrev 2014-06-07 01:02:55 följande:
    Ja jag hoppas det är roligt. Ska testa imorgon bitti och se om det blivit starkare eller om det syns öht. Jag stod och tittade på det lääänge innan jag vågade fråga maken...trodde jag inbillade mig att jag såg nåt. Fy vad jobbigt det är att inte veta!

Hur har det gått för dig då linda2345? Har du testat nåt mer eller väntar du till söndag?

Gör så! Testa varje dag och jämför. JA, det är jätte jobbigt att inte veta. Man vill bara att man ska få ett rakt besked, antingen är man gravid eller inte. Jag testade mig imorse, men inte med mitt digitala. vill få ett rätt så tydligt streck innan jag gör det. Men imorse var strecket tydligare än igår,.. ÅH kan man tolka detta som ett plus?

• linda2345
    28ochbarnlös skrev 2014-06-07 09:07:56 följande:
    Klart det är positivt

Härmed förklarar jag mig gravid! :)
  • linda2345
    ceebee skrev 2014-06-07 07:53:52 följande:
    Ja jag hade gjort det! Grattis!!! Tror dock att både jag och maken var förvirrade igår för idag syns det ingenting...  Vet inte vad jag ska tro om gårdagens test...kan det ha varit nåt fel på det eller syns det alltid nåt litet svagt streck kanske... Jag lär aldrig få veta.

Jag har aaaaaldrig varit med om att negativa test visar ett litet streck. Mitt test i onsdags var svagare än i måndags. Men tror de beror på att jag va uppe å kissade ett par gånger den natten. Pröva testa igen! Och med ett annat märke kanske?:) jag tror det är något på gång:)
  • linda2345

Shit vad nervös jag var imorse. Nervös över att kanske bli besviken. vad besviken man varit under resans gång. Visste ändå att jag skulle kunna hantera det. Men det är jobbigt att alltid hamna på ruta ett och aldrig ta sig fram. Men imorse tog jag mig fram! inte hela vägen, då oron över att inte kunna bli gravid har ersatts med oron att förlora detta lilla lilla foster.  Men jag är glad. Har en svår pcos och detta lilla mirakel kom till utan hjälp. Ge aldrig upp. 

Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.