Inlägg från: Moasmostermia |Visa alla inlägg
  • Moasmostermia

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Men är de typ inte söndagen som räknas då.? Noll koll. Avslutade min primolut nor idag så får vänta å se, men man ska väl börja med pergo ändå dag 5 även fast de slutat blöda eller? Lika förvirrad jag.

Martymart skrev 2014-03-12 14:17:33 följande:
    Hur noga är det med dag 5 i mensen då man ska börja med pergotime tror ni? Min mens började komma i söndags, men kom igång mer i måndags så jag borde räkna måndagen som dag ett antar jag. Men sen är det konstiga att den nästan helt tog slut redan på tisdagen... Är det någon som ätit primolur tidigare och känner igen detta??

• Moasmostermia

Hm jadu de var en bra fråga såhär på måndagen. Ärligt så vet jag faktiskt inte. Har själv gått ner till ca 64 kg engång men min Äl var inge annorlunda då min mens kom och gick lite som den ville. Men som sagt en bra fråga..

Martymart skrev 2014-03-17 13:50:16 följande:
    Jag har också funderingar kring det där med vikt. Jag är 172 CM lång och väger kanske 60 kg. Har i hela mitt vuxna liv vägt mellan 55-60 kg och har aldrig gått vare sig upp eller ner. Har hållt på med dans på heltid under några år och är van att träna mycket och är ännu i hyfsad form. Men har läst på några ställen här på fl. att typ alla behöver gå ner några kilon för att få till äl. Är det så? Vet inte om och hur jag skulle kunna gå ner ett par kilon eftersom jag äter varierat och ganska nyttigt samt tränar regelbundet. Men skulle det hjälpa äl kan det kanske vara värt ett försök... Lite funderingar så här på en måndag... :)

• Moasmostermia

Välkomna alla nya, trevligt att de blir flera. Kör igång med pergo imorgon bitti, ska bli spännande. Se hur kroppen reagerar på detta nya ämne som kommer i kroppen, dess biverkningar mm..

• Moasmostermia

Grattis! :)

sannatherese skrev 2014-03-20 16:03:26 följande:
    kanske en "dum" fråga men varför äter de flesta pergotime ? vad är den bra för ? Är inte bekant med den då jag fick äta primolutnor för att få mens sen så har jag bara tagit puregon sprutorna. Gjorde även ett lite tidigt gravtest idag mitt på dagen och det blev ett skarpt + :) så nu håller jag tummarna att det ser ut så nästa fredag också :)

• Moasmostermia

Har ej gjort de men har hört att de gör ont. Men man får typ smärtstillande tabletter.

solros84 skrev 2014-03-20 19:55:09 följande:
    Är det någon i tråden som varit på spolning av äggledarna? Jag ska på måndag på detta och vet inte så mycket om det? Hur går det till? Gör det ont?

• Moasmostermia

Jag äter pergotime nu. Ätit de sedan i torsdag tar sista tablett på måndag. Vul på fredag .

Martymart skrev 2014-03-22 10:54:26 följande:
    Undrar över metformin som ni berättar att ni äter. Varför äter man det?? Och jag lever också på som vanligt med alkohol och annat. Tror det är bäst att ha det som man brukar och även "passa på" att göra det man kanske får avstå från i framtiden! Hur många är det som äter pergotime här?

• Moasmostermia

Jo jag tror de är den. Jag har 4 pergo försök om de inte tar så kommer jag få göra en spolning.

sannatherese skrev 2014-03-23 11:02:49 följande:
    visst är det då dem sätter in en katerer som fylls med vätska ? om det är det så tyckte inte jag att det gjorde så ont men man kände ju vart "allt" sitter :P

• Moasmostermia

Vul idag, visade inget. Ska tillbaka på onsdag och kika igen. Men har inga stora förhoppningar, känner mig lugn och hoppas på de bästa.

• Moasmostermia

Ja du de är en bra fråga. Eftersom jag alltid haft en oregelbunden mens så vet jag ju inte när min ägglossning är. Men får se på onsdag hur han bedömer, om man ska vänta en stund till eller om de blir en nu pergotime kur.

28ochbarnlös skrev 2014-03-28 15:45:07 följande:
    Jag har tänkt på det där...om de nu inte ser något resultat på vul, hur många gånger får man komma tillbaka och göra om det innan de bedömer att pergo-kuren misslyckats?

• Moasmostermia

Hmm okejs. Ja då kan de inte vara lätt å räkna de, ja får se vad som sker på onsdag. Man försöker vara positiv men de är svårt ibland.

28ochbarnlös skrev 2014-03-31 13:50:04 följande:
    Så dåligt! Kan du inte söka hjälp hos en annan mottagning? Det är stor skillnad från ställe till ställe hur villiga de är att hjälpa en.
    Moasmostermia skrev 2014-03-28 21:07:25 följande:
    Ja du de är en bra fråga. Eftersom jag alltid haft en oregelbunden mens så vet jag ju inte när min ägglossning är. Men får se på onsdag hur han bedömer, om man ska vänta en stund till eller om de blir en nu pergotime kur.
    Jaha....Jag har inte haft mens sedan augusti så hur ska de kunna räkna på min "cykel"? På mig satte de dag 12 för vul räknat från första mensdagen ( vilken för övrigt verkar ha kommit  idag).

Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.