Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.
28ochbarnlös skrev 2014-03-20 15:45:57 följande:
Meh.

Idag ,dag 3 med metformin, har biverkningarna kommit. Dålig i magen, men det står att man kan bli det i början innan kroppen vant sig. Aptiten är i alla fall rejält dämpad så det är ju positivt. Ska bli spännande hur kroppen reagerar på alla dessa piller.
Linda4444, visst släpps ägget efteråt. Stod 36 timmar någonstans, så det kan nog stämma det du sa inom 48 timmar.
Jag äter också Metformin sedan några veckor och är nu uppe på 3 tabletter om dagen. Det var när jag började äta 3 per dag som mina biverkningar kom. Mådde så illa och var så dålig i magen! Det lugnade ner sig efter en vecka men jag har fortfarande lite biverkningar, eller det beror faktiskt mycket på mig.
Jag mår dåligt om jag äter för mycket kolhydrater och om jag dricker alkohol. Jag kräks någon gång per vecka just för att jag "glömmer bort" vad jag klarar av att äta. Har druckit alkohol vid tre tillfällen sedan jag började med Metformin och har kräkts VARJE gång trots att jag druckit ganska måttligt. Innan jag började med Metformin kräktes jag verkligen aldrig så det är en ny upplevelse kan man säga...