• Anonym (tjej)

HJÄLP!! Kal fläck på huvudet!Bild finns..

Jag är en 29 årig tjej som upptäckt en kal fläck på baksidan av huvudet. Jag har normalt sett lite upptuperat hår så jag har aldrig märkt det men idag när jag torkade håret såg jag fläcken. Har tappat jättemycket hår senaste månaderna och jag vet inte riktigt varför. Kan ni titta på bilderna och säga vad ni tror?

• Svar på tråden HJÄLP!! Kal fläck på huvudet!Bild finns..
  • Anonym (Fru)

Är du stressad? Många kan tappa hår då. Annars kan det vara Alopecia (googla). För min man började det med att han började tappa massor av hår, sedan upptäckte vi en kal fläck i huvudet på honom. Idag har han inte ett enda hårstrå på kroppen. :(

• Anonym (Ajaj :()

Använder du något i håret?

Tänkte eftersom du sa att du tuperade håret?

• Anonym (tjej)
    Anonym (Fru) skrev 2014-03-04 23:21:54 följande:
    Är du stressad? Många kan tappa hår då. Annars kan det vara Alopecia (googla). För min man började det med att han började tappa massor av hår, sedan upptäckte vi en kal fläck i huvudet på honom. Idag har han inte ett enda hårstrå på kroppen. :(
    Jag har varit stressad och varit sjukskriven för utbrändhet för ungefär ett halvår sen. Hur vet man om man har Alopecia?
  • Anonym (tjej)
    Anonym (Ajaj :() skrev 2014-03-04 23:22:11 följande:
    Använder du något i håret?
    Tänkte eftersom du sa att du tuperade håret?
    På bilderna är håret otuperat men när jag yuperar så använder jag dust it eller motsvarande och hårmousse och sånt..
  • Anonym (tjej)
    Anonym (tjej) skrev 2014-03-04 23:24:42 följande:
    På bilderna är håret otuperat men när jag yuperar så använder jag dust it eller motsvarande och hårmousse och sånt..
    ingen annan som känner igen vad det kan vara?
  • Anonym (tjej)

här kommer fler bilder

• Anonym (tjej)

Eller överdriver jag? Kan det här vara helt normalt? Eftersom jag tuperar håret och inte tittat på baksidan av mitt huvud otuperat på väldigt länge så vet jag inte hur det var förut. Tacksam för svar.

• Anonym (hmm)

Ser ut som en vanlig virvel, inte en kal fläck :) Så du behöver nog inte oroa dig :) 

• Anonym (hm)

Det kan inte vara så att du färgat håret många gånger så att håret har slitits och att det skulle kunna vara anledningen till att du upplever ett visst håravfall.

Svar på tråden HJÄLP!! Kal fläck på huvudet!Bild finns..