Inlägg från: Earth Angel |Visa alla inlägg
  • Earth Angel

pormaskar

Det absolut bästa är att gå till en hudvårdssalong och göra en ordentlig portömning...klämma hemma gör du på egen risk. Det är alltid en risk att man skadar huden och att det blir ärrbildningar + att pormaskarna ändå inte brukar försvinna speciellt effektivt. Det är dessutom större risk att man gör skada på huden om man är lite torr eftersom pormaskarna generellt brukar vara lite mer svårklämda då.

• Earth Angel

Kary: Det ska hjälpa, sen är det ju individuellt från person till person...på en del sitter pormaskarna lite hårdare och då får man som terapeut arbeta med huden så det blir enklare...man strävar ju efter att allt som går att ta bort ska försvinna vid en porrengöring men man klämmer ju inte sönder huden och rekomenderar då hellre kunden att komma tillbaka inom ca 6 veckor för att göra ytterligare en portämning...allt är individuellt, svårt att svara på här eftersom det varierar så kraftigt. Men att ta bort pormaskar är inget problem i slutändan.

Fru Söderlind: Är det en extremt exfolierande medecin då?

• Earth Angel

Fru Söderlind: "Dessutom normaliserar Skinoren bildningen av det översta hudlagret på så sätt att pormaskar inte bildas."

Den meningen plus innehållet i medlet antyder att den arbetar väldigt exfolierande som dom flesta acneprodukter/medeciner. Jag tycker det är bra att använda om man har acne (dvs en inflammation i huden) men mot enbart pormaskar skulle jag direkt avråda eftersom sådana produkter ofta skapar en känslighet i huden tillslut.

Men alla är fria att göra vad dom vill med sin hud. :)

• Earth Angel

Fru Söderlind: Absolut, lika väl som du får säga din åsikt så får jag säga min. Allt jag säger är bara att jag aldrig skulle använda det själv mot pormaskar, varken på mig själv eller mina kunder (har haft kunder som både blivit hjälpa och "förstörda" av medeciner). Tycker det är värt att pröva andra saker innan man går över till medeciner eftersom det generellt sett tillkommer biverkningar av dom flesta medeciner. Och man vill ju oftast inte ta bort ett problem för att skapa ett annat.

Men tycker du själv att det funkar så är det väl bra för dig.

Svar på tråden pormaskar