Inlägg från: Imperia |Visa alla inlägg
  • Imperia

pormaskar

För att huskuren med huvudväkstabletter ska fungera någe bra så ska det vara Magnecyl (eller annan tablett innehållande asitylsalicylsyra). Det är den syran som fungerar exfolierande och syran finns i många rengörings/acne preparat.
    Det ska dock inte vara brustabletter utan vanliga tabletter. Hört folk som användt brustabletter och då har det typ frätt sönder huden lite.
    I övrigt funkar huskuren bra, iaf för mig.

• Imperia

Krossar dom, tillsätter några droppar vatten och blandar. Kletar på och låter verka en kvart eller så. Sedan brukar jag blöta ner det lite igen och peelar ansiktet med smeten innan jag sköljer av.

• Imperia

Indianica:
    Man får ju inte ta så mycket vatten att det blir för rinnigt. Det är bara att kleta på det i ansiktet och låta det vara, det stelnar ju rätt så fort. Gnuggar runt det gör jag ju precis innan jag tvättar bort så då gör det inte så mkt om det dräller lite. Har aldrig haft några problem med att det ramlar av innan så jag vet inte riktigt varför det inte funkar för dig.

Ska tillägga att alla inte tycker att det funkar heller. Finns många trådar på BT om det hela. Men för mig funkar det bra så jag fortsätter med det.

Svar på tråden pormaskar