• Anonym (Elimors)

Någon sjukvårdskunnig vaken?

Haft feber runt 40grader i fem dagar. Svår hosta, yrsel och extremt trött men när jag sover drömmer jag sjuka drömmar (feberdrömmar) och vaknar blöt av svett efter en kort stund.

Nu har jag fått ihållande extrem värk på ena sidan av kroppen (vänster) och kan varken ligga på rygg, mage el vänster sida. Det är smärta 9 på en 10gradig skala. Jmf 8-10 cm-ont när man föder barn fast på ett annat ställe.

Törstig konstant och bäljar i mig vatten, betydligt mer än vad jag normalt dricker, ändå är urinen mörk och luktar skarpt.

Jag tar mig knappt upp. 1177 säger att jag ska ta alvedon mot febern och hostmedicin och se om det hjälper.

Någon som har någon idé vad detta kan vara? Lägger den här då jag vill vara anonym.

• Svar på tråden Någon sjukvårdskunnig vaken?
  • Mnisa

Lustigt råd vid så stark smärta i så risigt läge. Åk in tycker jag.

• Anonym (Elimors)

Det är omöjligt. Ensam med två barn under fyra år. De harvarit hos sin pappa från i torsdag när jag blev dålig tills nu ikväll men han vägrar ta dem mer (dealen är vh, så han känner sig "lurad" på fritid). De sover i sina sängar.

• Anonym (Elimors)

Mest fundersam på vad det kan vara. Ska söka vård i morgon när jag får tag i barnvakt

• Ann Nelly

Värken kan bero på lunginflammation, ring vårdcentralen.

• Zopiklon

Personligen skulle jag aldrig orka skriva på FL med 9 i smärta....men vi är ju alla olika.
    Gör som 1177 säger och ring din VC nu på dagen. Kroppen kräver massor av vätska vid så hög feber.

• Anonym (Elimors)

Ligger på sjukhus nu. Kraftig lunginflammation och hade hostat sönder ett muskelfäste.

• Magnesium

Oj, stackars dig! Krya på dig! Hur går det med barnen?

Svar på tråden Någon sjukvårdskunnig vaken?