hur många påskris?
Hur många påskris ska man ha i ett och samma hem? - Är det ett som gäller (typ i köket - traditionsenligt)? Ett i varje rum? Ett i varje sällskapsrum (typ kök och vardagsrum - ev annan gemensam yta)? Tacksam för svar!
Hur många påskris ska man ha i ett och samma hem? - Är det ett som gäller (typ i köket - traditionsenligt)? Ett i varje rum? Ett i varje sällskapsrum (typ kök och vardagsrum - ev annan gemensam yta)? Tacksam för svar!
Ska? Man gör ju som man vill.....
Jag brukar ha ett.
På sin höjd.
Och dessutom 6 (!) veckor till påsk...
Har ett. kanske. På bordet i köket.
Jag ställde frågan då jag själv gärna skulle vilja ha ett i köket, ett i vardagsrummet, ett i varje badrum, samt ett i varje sovrum. Fast jag kanske håller mig till ett, enbart i köket.
Jag brukar ha ett stort ris med fjädrar och ägg utanför dörren ofta i kombination med lökväxter och penseer, samt ett litet på köksbordet. Ibland blandar jag ´köksriset´ med tulpaner!
Är du någon som jag kommer att besöka under påsken och har riset i vatten så säger jag: noll! Allergi...
Håller med Jennie och säger NOLL! Det är illa nog att det är massa pollen ute, måste man dra in skräpet med flit också?
Har köpt pastellfärgade smala sidenband som jag klippt i 15 cm långa bitar som jag knyter rosetter i björkriset med tillsammans med ägg, men inga fjädrar. Har aldrig vatten i riset trots att jag själv inte är allergisk. Enbart fjädrar ställer jag i en fin kruka.
Jag har ris på framsidan också.
Sätter fjädrar i ett träd/buske ute. Inne har jag ett ris utan vatten och utan fjädrar. Lite ägg och andra små påskgrejer i.
Vi har alltid minst 2 julgranar inne och 1 alt 2 ute. Finns inga regler. Påsken är förövrigt vidrigt ful, så bara kör på liksom.
Jag har f.ö. inte fjädrar alls med utgångspunkt från djurens bästa så att säga men pyntade tidigare ett litet träd på framsidan av huset med bl a bomullsband men det trädet finns inte mer. Så jag vet inte hur det blir i år, kanske pyntar jag de två buskar som står på var sin sida framför entrén.