• maribel

Gravida Uppsala med Bf April, Maj, Juni -14

Jag är gravid med mitt tredje barn, har en flicka -06 och en pojke -08. Har fått "snittdatum" 12 maj .

Tänkte att om det finns fler blivande Uppsalamammor med Bf i april, maj, juni vore det kul att "följas åt" sista biten!

• Svar på tråden Gravida Uppsala med Bf April, Maj, Juni -14
  • cjohannas
    maribel skrev 2014-03-05 11:31:42 följande:
    Jag är gravid med mitt tredje barn, har en flicka -06 och en pojke -08. Har fått "snittdatum" 12 maj .

Tänkte att om det finns fler blivande Uppsalamammor med Bf i april, maj, juni vore det kul att "följas åt" sista biten!
    Hej! 
    Jag följer gärna åt sista biten. 
    Vad spännande med tredje barnet. 
    Hur känns det ? Har du mycket sammandragningar / förvärkar ? 
    Hur mår du nu ? 

Jag heter Johanna och har en pojke sen tidigare som är född i November -08 . 
    Nu väntar jag mitt andra barn som är beräknad 5 April, en flicka. 
  • maribel

Kul,  då börjar det verkligen närma sig för dig. Jobbar du fortfarande?

Min pojke som är född 08 är också född i november. Känns skönt att denna bebis kommer på våren med skönare väder och mindre baciller överallt. Jag hade mycket sammandragningar ett tag och blödningar så jag har varit sjukskriven men nu har dem försvunnit och har bara några sammandragningar per dag. Har precis fått havandeskapspenning så jag kommer vara hemma nu.

Vad kul att du ska få en flicka, alltid roligt med en av varje. Hur mår du?har du haft förvärkar ännu?

• cjohannas
    maribel skrev 2014-03-13 15:52:12 följande:
    Kul,  då börjar det verkligen närma sig för dig. Jobbar du fortfarande?

Min pojke som är född 08 är också född i november. Känns skönt att denna bebis kommer på våren med skönare väder och mindre baciller överallt. Jag hade mycket sammandragningar ett tag och blödningar så jag har varit sjukskriven men nu har dem försvunnit och har bara några sammandragningar per dag. Har precis fått havandeskapspenning så jag kommer vara hemma nu.

Vad kul att du ska få en flicka, alltid roligt med en av varje. Hur mår du?har du haft förvärkar ännu?
    Ja det börjar verkligen närma sig. Nej jag jobbar inte, då jag haft mycket sammandragningar. 

Det håller jag med om att få en vårbebis.
    Okej skönt att blödningarna gick över det var inte kul att höra.
    Och skönt att sammandragningarna har minskat. 

Vad roligt då är dom är födda samma år.
    Hur ställer dom sig till att dom ska få ett syskon till ? 
    Hur känner du för att vara hemma så länge nu tills det är dax ? 
    Vet ni könet ?? 

Ja ska bli kul att få en av varje. Jadå haft förvärkar i drygt två veckor nu. Nu är dom varje dag mer eller mindre. 
    Jag mår okej, trött är jag. 

• maribel
    cjohannas skrev 2014-03-13 17:42:24 följande:
    Ja det börjar verkligen närma sig. Nej jag jobbar inte, då jag haft mycket sammandragningar. 

Det håller jag med om att få en vårbebis.
    Okej skönt att blödningarna gick över det var inte kul att höra.
    Och skönt att sammandragningarna har minskat. 

Vad roligt då är dom är födda samma år.
    Hur ställer dom sig till att dom ska få ett syskon till ? 
    Hur känner du för att vara hemma så länge nu tills det är dax ? 
    Vet ni könet ?? 

Ja ska bli kul att få en av varje. Jadå haft förvärkar i drygt två veckor nu. Nu är dom varje dag mer eller mindre. 
    Jag mår okej, trött är jag. 

Tyckte i början att det kändes trist att vara hemma men pendlar och jobbar skift annars så nu känns det skönt att få den här "extra" tiden innan det är dags, samtidigt börjar man få så stor mage och det är svårare att röra sig också. Ja, vi tog också reda på könet, kunde inte hålla ossGlad och det är en pojke.
    Båda barnen tycker att det är jättespännande, tom 5 åringen som frågar varje dag, när det är dags. Är verkligen skillnad nu mot förra gången då nr 1 var 2.5 år när lillebror kom. Dem förstår mycket mer när dem är så här "stora".

Förstår din pojke att han ska bli storebror? Oj, vad jobbigt med förvärkar varje dag. Gick du över tiden med första barnet?
  • cjohannas
    maribel skrev 2014-03-13 21:21:55 följande:
    Tyckte i början att det kändes trist att vara hemma men pendlar och jobbar skift annars så nu känns det skönt att få den här "extra" tiden innan det är dags, samtidigt börjar man få så stor mage och det är svårare att röra sig också. Ja, vi tog också reda på könet, kunde inte hålla ossGlad och det är en pojke.
    Båda barnen tycker att det är jättespännande, tom 5 åringen som frågar varje dag, när det är dags. Är verkligen skillnad nu mot förra gången då nr 1 var 2.5 år när lillebror kom. Dem förstår mycket mer när dem är så här "stora".

Förstår din pojke att han ska bli storebror? Oj, vad jobbigt med förvärkar varje dag. Gick du över tiden med första barnet?
    Jo passa på att njuta sista delen av graviditeten. Blivit så skönt med vädret nu också med sol. 
    Som oss då, svårt att hålla sig. Åå grattis vad roligt blir det två pojkar där hemma och en tjej. Vad roligt :) 

Det är klart dom tycker, precis som du säger dom förstår ju mycket när dom är i fem års åldern och uppåt. 

Ja han förstår och frågar också varje dag när hon kommer. han pussar på magen. 

En dag gick jag över, så ska bli intressant  och se när hon vill komma ut. Hur mycket vägde dina barn ? 
    Du då gick du över ? 
  • maribel

Jag gick över 4dgr med första och minus två dagar med andra men båda var 54 och 51 långa och vägde 4100. Nu kommer ju denna bebis komma ut 9dgr innan bf så ska bli kul att se om han väger mindre. Då kan jag kanske äntligen få användning för alla strl 50 kläder som dem andra knappt kunde haGlad.

Hur stor var din första? Har du sparat mycket saker eller har ni köpt nytt?
    Vi hade sålt vagn och gett bort mycket kläder så vagn har vi köpt på barnens hus och kläder har jag inte kunnat hålla mig ifrån, men bilbarnstol, babygym och säng har vi kvar..

• cjohannas
    maribel skrev 2014-03-14 12:52:57 följande:
    Jag gick över 4dgr med första och minus två dagar med andra men båda var 54 och 51 långa och vägde 4100. Nu kommer ju denna bebis komma ut 9dgr innan bf så ska bli kul att se om han väger mindre. Då kan jag kanske äntligen få användning för alla strl 50 kläder som dem andra knappt kunde haGlad.

Hur stor var din första? Har du sparat mycket saker eller har ni köpt nytt?
    Vi hade sålt vagn och gett bort mycket kläder så vagn har vi köpt på barnens hus och kläder har jag inte kunnat hålla mig ifrån, men bilbarnstol, babygym och säng har vi kvar..
    okej men det är väl ganska vanligt att gå över med första, men både du och jag slapp gå över allt för länge. 
    okej, ja vi får se då. Hoppas du får använda lite mera strl 50. 

Min vägde 3930 och var 51 cm lång. Jag har sparat massa kläder, en babysitter. Så vi har köpt allt nytt nu då förutom babysitter och lite kläder har jag tagit med mig till denna graviditet. 
    Får se hur mycket hon väger.  Jag tror hon är stor men min man tror hon är liten så vi får se ,

Okej det är ju bra att ni har mycket kvar, så slipper ni köpa så mycket nytt. Glad
  • maribel

Här har varit en jobbig vecka med magkatarr och ingen matlust. Har barnkalas i helgen för vår 8 åring och är verkligen inte sugen på fika just nu. Men hoppas kunna börja fixa till lite här hemma. Skulle ju måla några väggar och börja ställa in babysäng och byrå. Helt plötsligt känns det som tiden går ganska snabbt. 51 dgr kvar idag!

Hur mår du, hur går det för dig?

• cjohannas
    maribel skrev 2014-03-21 09:02:17 följande:
    Här har varit en jobbig vecka med magkatarr och ingen matlust. Har barnkalas i helgen för vår 8 åring och är verkligen inte sugen på fika just nu. Men hoppas kunna börja fixa till lite här hemma. Skulle ju måla några väggar och börja ställa in babysäng och byrå. Helt plötsligt känns det som tiden går ganska snabbt. 51 dgr kvar idag!

Hur mår du, hur går det för dig?
    Det låter inge bra. Känner igen mig lite granna i det där. 
    Hoppas kalaset går bra ändå. 
    Ta den lugnt du så blir det bra, ja börjar närma sig för dig också nu. 
    Är det bara det kvar sen ? Sen är ni helt färdiga ?? 

Jadå det är okej, less och tungt nu mot slutet, har 14 dagar kvar och känns som en evighet... 
    Är bara orolig att jag inte vet när det är dax för har haft onda förvärkar till och från nu länge att jag trott det varit på gång. 
  • maribel

Oj, då kan det ju bli när som helst för dig! Ja på slutet är man så less på att vara gravid och vill bara att det ska vara över. Kan du passa på att vila lite, är din pojke på dagis?

Förra grav hade jag min dotter hemma sista tiden, hon trivdes inte på sin förskola. Men jag ångrade det i efterhand för jag var så trött när bebis nr 2 kom så denna gång ska jag ha båda på skola/ förskola lite mer sista tiden men man får dåligt samvete eftersom dem vet att man är hemma.
    Nu har vi hunnit med att fixa väggar i vårt sovrum, blir ju en hörna där bebis ska sova, jag hittade en perfekt byrå på blocket och i veckan ska jag tvätta upp alla bebiskläder.

Har du hunnit fixa vagn och kläder? Packat bb-väskanGlad?

Svar på tråden Gravida Uppsala med Bf April, Maj, Juni -14