maribel skrev 2014-03-24 16:39:47 följande:
Ja, vi bytte dagis och fick "världens bästa" samma personal,stora lokaler och bara 15 barn. Det är kö dit men hoppas denna bebis också får plats så småningom. Usch för mensvärk men det är nog som du tror att det börjar närma sig. Hur var din förlossning förra gången, gick det snabbt?
Du verkar också ha det mesta förberett, vilken vagn skulle ni ha? Inte kul att känna stress över barnvakt m.m har ni någon mormor, farmor i närheten eller hur ska ni göra? Vi vet ju vilken dag det blir därför har vi redan pratat med mormor och min syster som ska vara här, däremot ligger man ju kvar längre vid snitt och förra gågngen låg jag kvar fem dgr så dem får dela på tiden.
Pendlar din man med tåg eller bil? Man vill ju att dem ska komma hem snabbt, för mig har det alltid börjat mitt i natten, hur hade du förra gången?
Okej vad bra, det är viktigt att ha ett bra dagis, personal och så vidare.
Då håller jag tummarna att bebisen kommer dit också.
Fort och fort vet jag inte. Vaknade att jag fick ont i ryggen tidigt på morgon vid 6 men förstod inte vad det var..
Fick komma in vid halv 12 och då var jag öppen 4 cm och fick då stanna kvar.
Kl 17:30 tog dom hål på vattnet och 18:02 kom han.
Hur var din förlossning, har det gått fort ?
Ja det har vi, så det är skönt. Vi ska ha en 2me berlin heter den. Vi köpte på internet och då fick man med ett paket med spjälsäng, vagn och bilbarnstol. Men ångrar mig nu i efterhand att vi ej gick till buktik först och kolla hur det kändes att hålla osv. men det blir säkert bra ?
Hade en brio i förra grav den trivdes jag med, då köpte jag den i butiken.
Min farmor har sagt att hon kan ställa upp, hans pappa har sagt det men litar inte riktigt på hans ord...
Någon gång behövde jag upp till förlossningen då kunde hans pappa inte ta han för han t yckte det var för jobbigt.
Min mamma ev, om hon inte kör buss just då..
Vad ska ni ha för vagn ?
Ja vad skönt att kunna ha barnvakt ordnat just en dag. Skulle jag också vilja ha så.
Juste man stannar längre, man får stanna så länge som det behövs ?
Han pendlar med bil. Jag vet ju att han hinner men det att han är så långt borta det som inte känns bra.
Oj mitt i natten, var det inte jobbigt ? Mig började ju det på morgonen.