• maribel

Gravida Uppsala med Bf April, Maj, Juni -14

Jag är gravid med mitt tredje barn, har en flicka -06 och en pojke -08. Har fått "snittdatum" 12 maj .

Tänkte att om det finns fler blivande Uppsalamammor med Bf i april, maj, juni vore det kul att "följas åt" sista biten!

• Svar på tråden Gravida Uppsala med Bf April, Maj, Juni -14
  • maribel

Kul,  då börjar det verkligen närma sig för dig. Jobbar du fortfarande?

Min pojke som är född 08 är också född i november. Känns skönt att denna bebis kommer på våren med skönare väder och mindre baciller överallt. Jag hade mycket sammandragningar ett tag och blödningar så jag har varit sjukskriven men nu har dem försvunnit och har bara några sammandragningar per dag. Har precis fått havandeskapspenning så jag kommer vara hemma nu.

Vad kul att du ska få en flicka, alltid roligt med en av varje. Hur mår du?har du haft förvärkar ännu?

• maribel
    cjohannas skrev 2014-03-13 17:42:24 följande:
    Ja det börjar verkligen närma sig. Nej jag jobbar inte, då jag haft mycket sammandragningar. 

Det håller jag med om att få en vårbebis.
    Okej skönt att blödningarna gick över det var inte kul att höra.
    Och skönt att sammandragningarna har minskat. 

Vad roligt då är dom är födda samma år.
    Hur ställer dom sig till att dom ska få ett syskon till ? 
    Hur känner du för att vara hemma så länge nu tills det är dax ? 
    Vet ni könet ?? 

Ja ska bli kul att få en av varje. Jadå haft förvärkar i drygt två veckor nu. Nu är dom varje dag mer eller mindre. 
    Jag mår okej, trött är jag. 

Tyckte i början att det kändes trist att vara hemma men pendlar och jobbar skift annars så nu känns det skönt att få den här "extra" tiden innan det är dags, samtidigt börjar man få så stor mage och det är svårare att röra sig också. Ja, vi tog också reda på könet, kunde inte hålla ossGlad och det är en pojke.
    Båda barnen tycker att det är jättespännande, tom 5 åringen som frågar varje dag, när det är dags. Är verkligen skillnad nu mot förra gången då nr 1 var 2.5 år när lillebror kom. Dem förstår mycket mer när dem är så här "stora".

Förstår din pojke att han ska bli storebror? Oj, vad jobbigt med förvärkar varje dag. Gick du över tiden med första barnet?
  • maribel

Jag gick över 4dgr med första och minus två dagar med andra men båda var 54 och 51 långa och vägde 4100. Nu kommer ju denna bebis komma ut 9dgr innan bf så ska bli kul att se om han väger mindre. Då kan jag kanske äntligen få användning för alla strl 50 kläder som dem andra knappt kunde haGlad.

Hur stor var din första? Har du sparat mycket saker eller har ni köpt nytt?
    Vi hade sålt vagn och gett bort mycket kläder så vagn har vi köpt på barnens hus och kläder har jag inte kunnat hålla mig ifrån, men bilbarnstol, babygym och säng har vi kvar..

• maribel

Här har varit en jobbig vecka med magkatarr och ingen matlust. Har barnkalas i helgen för vår 8 åring och är verkligen inte sugen på fika just nu. Men hoppas kunna börja fixa till lite här hemma. Skulle ju måla några väggar och börja ställa in babysäng och byrå. Helt plötsligt känns det som tiden går ganska snabbt. 51 dgr kvar idag!

Hur mår du, hur går det för dig?

• maribel

Oj, då kan det ju bli när som helst för dig! Ja på slutet är man så less på att vara gravid och vill bara att det ska vara över. Kan du passa på att vila lite, är din pojke på dagis?

Förra grav hade jag min dotter hemma sista tiden, hon trivdes inte på sin förskola. Men jag ångrade det i efterhand för jag var så trött när bebis nr 2 kom så denna gång ska jag ha båda på skola/ förskola lite mer sista tiden men man får dåligt samvete eftersom dem vet att man är hemma.
    Nu har vi hunnit med att fixa väggar i vårt sovrum, blir ju en hörna där bebis ska sova, jag hittade en perfekt byrå på blocket och i veckan ska jag tvätta upp alla bebiskläder.

Har du hunnit fixa vagn och kläder? Packat bb-väskanGlad?

• maribel

Ja, vi bytte dagis och fick "världens bästa" samma personal,stora lokaler och bara 15 barn. Det är kö dit men hoppas denna bebis också får plats så småningom. Usch för mensvärk men det är nog som du tror att det börjar närma sig. Hur var din förlossning förra gången, gick det snabbt?

Du verkar också ha det mesta förberett, vilken vagn skulle ni ha? Inte kul att känna stress över barnvakt m.m har ni någon mormor, farmor i närheten eller hur ska ni göra? Vi vet ju vilken dag det blir därför har vi redan pratat med mormor och min syster som ska vara här, däremot ligger man ju kvar längre vid snitt och förra gågngen låg jag kvar fem dgr så dem får dela på tiden.

Pendlar din man med tåg eller bil? Man vill ju att dem ska komma hem snabbt, för mig har det alltid börjat mitt i natten, hur hade du förra gången?

• maribel

Vi har köpt en Brio happy, svart. Hade en Brio förra gången också men den här har svängbara framhjul. har nästan glömt hur den ser ut för den har stått i affären sen nov men det ska bli kul att hämta ut den. Tänkte hämta den mitten på april. I går började jag äta Omeprazol mot magkatarren igen och oj vilken skillnad det blev, så skönt att inte må illa hela tiden.

Nu börjar man bli riktigt stor och det gör ont att resa sig i och ur sängen så man längtar ju tills det är dags. Är du ute och går någonting på dagarna? Har tänkt det så länge men dels har det varit så dåligt väder och sen hämtar jag oftast min 8 åring när skolan slutar vid 1315 så det blir inte så mycket tid över och nu har man ju foglossning också.

Ja,jag tänkte gå på öppna förskolan sen i höst, gillar en i stan och så blir det nog här ute där vi bor. Med dem andra barnen hade jag många kompisar som var mammalediga samtidigt men nu är vi ensamma om att skaffa "en sladdis" trea så det lär bli öppna förskolan i höst. Du då, kommer du gå på Öf, har ni många vänner som är mammalediga?

Min första började med att vattnet gick vid 0600 på morgonen sen började värkarna, vid 2200 åkte vi in då var jag öppen 5cm och kl 0600 nästa morgon föddes hon. Med barn nr 2 började värkarna på natten och då åkte vi in på en gång för jag skulle ju ha snitt och det vart bråttom att "stoppa" värkarna. Så jag fick Bricanyl och kl 1200 gjordes snittet.

• maribel

Idag är min pojke ledig från förskolan men hans bästa kompis som är våra grannar är också lediga så dem har lekt sen 0900 i morse vilket var skönt för mig. Vi bor i hus i Herrhagen, bodde i fålhagen tidigare men köpte hus för 4 år sen. Var bor ni? Min första kom 4 dgr efter bf och andra 2 dgr innan bf.

Idag har jag börjat tvätta alla bebiskläder och lagt in i byrån som vi köpte förra helgen, skönt att börja få ordning på alla kasar som stått i sovrummet. Ikväll har vi faktiskt fått barnvakt så då ska vi "unna" oss att gå på musikens hus och ut och äta (händer ju inte så ofta nu för tiden) men gäller och passa på innan bebis kommer, blir nog svårt att hitta barnvakt sen till 3Glad barn.

Vore kul med en barnvagnspromenad längre fram när våra små kommit ut?

• maribel

Hur går det för dig? Hur många dagar ifrån Bf är du nu? Jag kom precis från Bm, insåg att jag bara har 2 besök kvar där. Ja, vi hade mysigt i fre, gick på Cabaret (musikalen) och den var bra. Ska göra en så´n grej till i slutet på april. Man känner att man behöver det som par.

Hade ni en bra helg? Hur känns det med förlossningen nu när det börjar närma sig? Insåg i helgen att bebisen ska ju faktiskt ut så blev lite orolig men är väl bäst att inte tänka på det. Då är "barnvagnspromenader" bokat!Glad

Svar på tråden Gravida Uppsala med Bf April, Maj, Juni -14