• Anonym (Misstänksam)

Köpa valp från Tyskland...

Skulle vilja köpa en mops och har nu hittat en på annons men den finns i Tyskland.
    Alla papper ska finnas och hunden levereras hem till mig. Känner mig lite misstänksam. Har ni hört talas om något liknande?

• Svar på tråden Köpa valp från Tyskland...
  • Anonym (Misstänksam)

Kan tillägga att priset är knappt 3000kr och jag har sett bild på valpen. Skulle gärna vilja köpa den.

Har inte råd att köpa en hund för 7-15000kr.

• Anonym (eve)

Känner du några mopsuppfödare? Jag hade inte köpt en valp från Tyskland utan några rekommendationer från insatta människor.

• Anonym (Hmm)

Hmm kräv papper på vet besiktning också. Låter lite misstänkt ja. 

• sötare

Fråga runt på rasforum och liknande, be att få referenser från tidigare köpare

• ymmmi

Vill dom ha pengarna i förväg?
    Låter som en utav bluff annonserna som brukar finnas på blocket

• Anonym (Misstänksam)

Säljaren menar att den är vaccinerad och att alla papper finns...

• Anonym (Misstänksam)

Ja pengar i förväg.

• Tulpanen89

Nej du ska nog inte nappa. Är det för billigt för att va sann så är de nog fejk oxå. Bild kan man lätt ta från andra. Kräv referenser om du verkligen måste ha den lappen. Kolla upp uppfödaren nog. Betala inget i förväg för den delen. Kan han ta den hem till dig så kan du betala på plats oxå.

• sötare
    Anonym (Misstänksam) skrev 2014-03-05 16:40:55 följande:
    Säljaren menar att den är vaccinerad och att alla papper finns...
    Går säkert att förfalska  papper. Jag skulle som sagt fråga runt om folk har köpt från denna person innan. Är personen registrerad som uppfödare i större eller mindre skala? Fråga på rasforum, rasklubbar och liknade om de känner till denna person. 
Svar på tråden Köpa valp från Tyskland...