Köpa valp från Tyskland...
Skulle vilja köpa en mops och har nu hittat en på annons men den finns i Tyskland.
Alla papper ska finnas och hunden levereras hem till mig. Känner mig lite misstänksam. Har ni hört talas om något liknande?
Skulle vilja köpa en mops och har nu hittat en på annons men den finns i Tyskland.
Alla papper ska finnas och hunden levereras hem till mig. Känner mig lite misstänksam. Har ni hört talas om något liknande?
Kan tillägga att priset är knappt 3000kr och jag har sett bild på valpen. Skulle gärna vilja köpa den.
Har inte råd att köpa en hund för 7-15000kr.
Säljaren menar att den är vaccinerad och att alla papper finns...
Ja pengar i förväg.
Har ställt massor med frågor. Skrev att jag blivit varnad för att köpa valp på det här sättet och ville därför fundera lite. Nu har personen blockat mig. Tydligt tecken på att det var bluff?:/
Blir lite ledsen då jag föll för hunden...
Jaha var hur förväntansfull som helst och glad över att ha hittat en fin valp. Blev misstänksam och letade runt litet på nätet. Med hjälp av hennes mejladress så fick jag fram att denna "uppfödare" också lagt ut annons på en annan sida! Fast i denna annons stod ett annat namn men samma mejladress. Samma pris på valpen och bild på "min" mops ...
Fast här var "uppfödaren" i Nacka, Stockholm.
Konfronterade ägaren med vad jag hittat och menade att hon skulle skriva mitt namn på ett papper och lägga bredvid valpen och ta kort.
Personen vägrade göra det så den är helt klart en bluffare!!!????
Blir så ledsen och arg.